۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۸۸۵۷۰
وزیرامورخارجه عربستان:

حمله به یمن با درخواست منصور هادی بود

وزیرامورخارجه عربستان اعلام کرد: حمله عربستان به یمن براساس درخواست عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری این کشور صورت گرفته است.
یمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی نبأ، عادل الجبیر وزیرخارجه سعودی درصفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر گفت: تجاوز عربستان به یمن بنا بر درخواست عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی این کشور انجام گرفت.

وی افزود: عبدربه در بیست و چهارم مارس 2015 (4 فروردین 94) نامه ای برای عربستان فرستاد و طی آن از ریاض خواست تا برای حمایت از یمن فورا وارد عمل شود و با توسل به زور به دولت متبوعش اجازه دفاع از خویشتن در برابر جنبش انصارالله را ببخشد.

براساس این گزارش، الجبیر با اظهارات یاد شده می خواهد کشورش را از جنایات صورت گرفته در یمن تبرئه و تصمیم برای حمله به یمن را پس از هماهنگی با سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وانمود کند.

برپایه همین گزارش ازسوی دیگر دادگاه ویژه جنایی در صنعا با صدور حکمی عبدربه منصور هادی را به همراه شش تن دیگر به نام های ریاض یاسین، أحمد عوض بن مبارک، عبد العزیز جباری، سلطان العتوانی، عبد الوهاب الآنسی، علی حسن الأحمدیبه به اتهام ارتکاب خیانت بزرگ به اعدام و مصادره اموال شخصی محکوم کرد./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات