۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۹۰۰۶۵
امام جمعه آغاجاری:

اولویت قرار دادن اقتصاد سبب یأس دشمن خواهد شد

امام جمعه آغاجاری با بیان این که بخش اصلی اقتصاد مقاومتی پرداختن به تولید داخلی است و به عبارتی نبض و قلب این اقتصاد به شمار می آید، گفت: اگر دولت اقتصاد مقاومتی را اولویت کار خود قرار دهد در این زمینه نیز دشمن مأیوس خواهد شد.
امام جمعه آغاجاری

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبرمعظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار داشت: رهبری باتوجه به درک صحیح از درد مردم و کمبودهای آنها، همچنین دلسوزی نسبت به مشکلات، رکود و بیکاری بارها بر مسأله اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب سال گذشته بر مسأله اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند که باتوجه به شرایط جامعه و نیاز کشور به آن پرداخته نشد بنابراین ولی امر مسلمین در سال جاری فرمودند که اگر دولت می خواهد از تحریم، غرب و استکبار جهانی نجات پیدا کند باید به اقتصاد مقاومتی اعتماد عملی داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آغاجاری با بیان این که بخش اصلی اقتصاد مقاومتی پرداختن به تولید داخلی است و به عبارتی نبض و قلب این اقتصاد به شمار می آید، افزود: با افزایش تولید، صادرات جایگزین واردات می شود و در همین جهت اشتغال ایجاد خواهد شد.

امام جمعه آغاجاری با بیان این که دولت و مسؤولان اگر دلسوزانه شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را سرلوحه کارهای خود قرار دهند به یقین در زمینه رونق اقتصادی نتایج چشمگیری به دست خواهد آمد، گفت: عدم توجه به مسأله اقتصاد سبب وارد آمدن فشار به همه اقشار جامعه خواهد شد که اصرار دشمن بر تحریم نیز در همین راستا است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمن در گذشته از طریق جنگ و خونریزی به دنبال غلبه بر ایران بود و هشت سال جنگ را تحمیل کرد که باز هم موفق نشد و در حال حاضر نیز حنگ اقتصادی راه انداخته است، گفت: دشمن می خواهد از راه اقتصاد به امت های مسلمان فشار وارد کند و همین مسأله سبب تأکیدات بسیار ولی امر مسلمین شده است.

این مقام مسؤول با بیان این که اگر دولت اقتصاد مقاومتی را اولویت کار خود قرار دهد در این زمینه نیز دشمن مأیوس خواهد شد، اظهار داشت: برای تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی باید به داخل اعتماد داشته باشیم و باید بیشتر از گذشته از شرکت های دانش بنیان حمایت کرد؛ کارخانه و صنعت هایی که از چرخه تولید خارج شده اند دوباره شروع به کار کنند و در زمینه تحقق هرچه بهتر اقتصاد کارگروه ها و اتاق فکرهایی ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فتوا به حرمت واردات کالاهای مشابه خارجی دادند، ادامه داد: از زمان صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی بر حرمت تنباکو، فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرمت واردات کالای مشابه خارجی بی نظیر بوده است./303/9453/ب1

ارسال نظرات