۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۹۰۲۸۸
مدیر حوزه های علمیه قزوین:

اعتکاف حرکت انسان را در راستای بندگی خدا قرار می دهد

مدیر حوزه های علمیه قزوین با اشاره به برکات و آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف گفت: اعتکاف حرکت انسان را در راستای بندگی خدا قرار می دهد.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت‌الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برکات و آثار فرهنگی و اجتماعی اعتکاف، گفت: اعتکاف به عنوان امری معنوی و عبادت خدا، گریز و حاشیه ای بر هیاهوی زندگی بوده و جهت گیری زندگی را مشخص کرده و حرکت انسان را در راستای بندگی خدا قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: تفکر در دعاها، آیات قرآن و اعمال زندگی و در نتیجه آن مشخص کردن موضع خود نسبت به آینده، جریان زندگی و سعی در جهت جبران حق خدا و مردم مهمترین کار در اعتکاف است.

حجت‌الاسلام عباسی با تأکید بر تأثیر اعتکاف در زندگی فردی و اجتماعی، عنوان کرد: چگونه زیستن و بندگی کردن، تنظیم رابطه با خدا و مردم و آشنایی با اهداف قرآن از طریق تفکر در آیات از پیامدهای مهم اعتکاف به شمار می‌آید.

وی با بیان نقش نهادینه سازی معنویت در اصلاح مسائل اقتصادی کشور، ابراز داشت: کوشش، تلاش و قناعت به عنوان بخشی از آموزه های دینی در اعتکاف یادآوری و تمرین می‌شود و در نتیجه آن فرد به تولید، اشتغال و مصرف صحیح تشویق خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در پایان با اشاره به ضرورت حضور روحانی در مراسم اعتکاف، گفت: حضور فرد روحانی در مراسم اعتکاف فرصتی مناسب برای بیان آموزه‌های دین و تبلیغ به صورت کلاس و حلقه‌های معرفت و مراجعه مردم به او را فراهم می‌کند، بنابراین حضور روحانی در این مراسم امری مهم به شمار می‌آید./۹۵۵/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات