۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۹۰۳۴۰
دبیرکل جمعیت قولنا و العمل لبنان در گفت‌وگو با رسا؛

پاسخ مقاومت به حمله آمریکا دندان‌شکن خواهد بود

یکی از علمای لبنان با انتقاد از نقش مخرب حاکمان عرب تاکید کرد که مقاومت با نبرد جدی تر با تکفیری‌ها پاسخ دندان شکنی به حمله آمریکا به سوریه می‌دهد.
شیخ ماهر عبدالرزاق

شیخ ماهر عبدالرزاق، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل رسا حمله آمریکا به سوریه را محکوم به شکست دانست و گفت: این اقدام تجاوزکارانه را باید در راستای همان پروژه صهیونیستی ـ تکفیری که در سال‌های اخیر سوریه با آن مواجه بوده تفسیر کرد. از سوی دیگر با توجه به پیروزی‌های مکرر محور مقاومت، آمریکا مستقیما وارد درگیری شد تا به تکفیری‌ها روحیه دهد.

وی افزود: با این وجود جبهه مقابل نفس‌های آخر خود در سوریه را می‌کشد. ارتش سوریه با حمایت ایران، روسیه و مقاومت توانست خسارت های زیادی به تروریست‌ها وارد کنند.

این عالم لبنانی شرایط کنونی آمریکا در منطقه را نامناسب دانست و گفت: همین ماجرای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی هم دروغی نخ نما شده است که برای فریب افکار عمومی دنیا طراحی شده است. خودشان به خوبی می‌دانند این مساله واقعیت ندارد، واقعیت آن است که هدف از این اتهام اجبار محور مقاومت به عقب نشینی از برخی موارد است.

خان شیخون دروغی آمریکایی،‌ سعودی، صهیونیستی است
شیخ ماهر عبدالرزاق با یادآوری سناریوسازی آمریکا در عراق درباره سلاح‌های کشتار جمعی، گفت: هزاران عراقی در نتیجه جنگ طلبی آمریکا به قتل رسیدند. ماجرای خان شیخون هم دقیقا به همین منوال است و آمریکا با حمایت حاکمان عرب تلاش دارد اهداف خود در سوریه را به کرسی بنشاند.

وی تاکید کرد که حمله به سوریه نه تنها توطئه‌ای برای این کشور بلکه برای همه جهان اسلام است. وی با اشاره به شکست‌های محور سازش در عراق، سوریه، یمن و لبنان، خاطرنشان کرد: ماجرای خان شیخون بی‌شک دروغی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی بود لذا باید با آگاهی و هوشیاری کامل با آن تعامل کرد.

دبیرکل جمعیت قولنا و العمل لبنان از مردم عرب خواست در کنار ارتش سوریه بایستند و افزود: ما همواره حاکمان خلیج (فارس) را دعوت کرده ایم که به اسلام اصیل رو بیاورند و از رویکرد کنونی خود که جز ضرر و زیان پیامدی ندارد، فاصله بگیرند. ما معتقدیم که این حکومت‌ها در جبهه دشمنی با امت واحده قرار گرفته اند.

عربستان و قطر می‌توانستند فلسطین را آزاد سازند
وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم اموال هنگفت کشورهای عربی به جای اینکه در راستای بهبود وضعیت کشورهای عربی و وحدت جهان اسلام، صرف فتنه‌گری می‌شود. اگر یک دهم پولی که قطر و عربستان در سوریه خرج کردند در فلسطین صرف می‌شود امروز فلسطین آزاد شده بود.

شیخ ماهر عبدالرزاق با انتقاد از تخریب عراق، سوریه و یمن با پول کشورهای عربی، تصریح کرد: در این وضعیت تنها می‌توان به ملت‌های اسلامی و عربی دل بست. این ملت‌ها هستند که با آگاهی و بصیرت خود می‌توانند تغییری در اوضاع نامساعد کنونی بدهند.

وی گفت: حاکمان عربی موجودیت خود را در گرو موجودیت آمریکا می‌دانند. گویی آنها در کشتی آمریکا هستند و اگر این کشتی غرق شود همگی غرق خواهند شد. حال اینکه تاریخ آنها را قضاوت خواهد کرد.

این عالم اهل سنت لبنانی حمله اخیر آمریکایی‌ها را در راهبرد مقاومت بی‌ثاثیر دانست و گفت: این محور به پیشرفت و پیروزی‌های خود ادامه خواهد داد و با هدف قرار دادن بیش از پیش تکفیری‌ها به تجاوز اخیر آمریکا پاسخ دندان شکنی خواهد داد.

وی تاکید کرد: سوریه به کمک خدواند متعال و با استقامت مردم از این تنگنا عبور خواهد کرد. به نظر می‌رسد بحران سوریه به مرحله آخر رسیده و در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار گرفته است. باید توجه داشت که پیروزی حلب نقطه عطف بسیار بزرگی بود که ملت و دولت سوریه را به پیروزی نهایی بسیار نزدیک کرد./983/ب915/ک 

ارسال نظرات