۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۴۹۰۷۴۶
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

غرب از توفیق فرزندان انقلاب در عرصه های مدرن، برآشفته است

جلیلی با بیان اینکه توفیق فرزندان انقلاب در عرصه های مدرن، غرب را برآشفته کرده است، گفت: سینما و انرژی هسته ای هر دو خاستگاه غربی دارند اما شهید آوینی و احمدی روشن در مدتی نه چندان طولانی به دستاوردهای بزرگی در هر دو عرصه رسیدند.
جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد 21 فروردین ماه در ویژه برنامه بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و هنر انقلاب اسلامی که با عنوان «از مرتضی تا مصطفی» در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: وجه شباهت شهیدآوینی و شهید احمدی روشن این است که هر دو سنگرهایشان در انقلاب را در حوزه هایی بنا کردند که متعلق به حوزه تمدنی ما نیست.

وی افزود: سینما و انرژی هسته ای هیچ یک مربوط به حوزه تمدن اسلامی نبوده و هر دو خاستگاه غربی دارند اما با این وجود این دو شهید مجاهد در مدتی نه چندان طولانی به دستاوردهای بزرگی در هر دو عرصه رسیدند.

شهید آوینی تلاش می کرد سینما تحت نفوذ ابرقدرتها قرار نگیرد

جلیلی با طرح این پرسش که توفیق فرزندان انقلاب در عرصه های مدرن، مرهون چیست و چرا اینگونه ابرقدرتها را برآشفته است، تصریح کرد: شهید آوینی عملا ارزش استراتژیک انرژی سینمایی را دریافته بود و تلاش می کرد این انرژی تحت نفوذ ابرقدرتها قرار نگیرد.

ایران از جهت سخت افزاری سینما، یک قدرت جهانی است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: این چالش هنوز هم ادامه دارد و امپریالیسم رسانه ای غرب در تلاش است از این صنعت استراتژیک به نفع انقلاب استفاده نشود این در حالی است که ایران از جهت سخت افزاری سینما، یک قدرت جهانی و همپای کشورهای اروپایی است اما از جهت نرم افزاری متأسفانه تضعیف شده و خنثی عمل می کند.

وی ادامه داد: مشهورترین فیلمسازان امریکایی و فرانسوی از ناشناخته بودن فیلمسازان برتر ایرانی همچون ابراهیم حتمی کیا و ابوالقاسم طالبی شگفت زده و به تبعیض رسانه ای غرب معترف هستند.

جلیلی تأکید کرد: معتقدم سینما در خون شهدای هسته ای شریک است چرا که در برابر شهادت هیچ یک از این شهدا هیچ واکنشی نداشت و سکوت کرد؛ اگر مقابل این وقاحت نظام سلطه که درروز روشن به راحتی اساتید نخبه ما را ترور کردند واکنش مناسب داشت، آنان جرأت ادامه زنجیره ترورها را نداشتند.

غرب به نخبه ای که ملتش را به سخره بگیرد اسکار می دهد نه نخبه ای که ملتش را به اوج می رساند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ما صنعت، قدرت و قابلیت را داریم اما اجازه نداریم علیه نظام سلطه از ان استفاده کنیم؛ در عین حال برای ساخت فیلمهایی که ملت ایران را به سخره می گیرد ومورد توهین قرار می دهد، نه تنها اجازه داریم بلکه اسکار هم می گیریم.

آوینی ها و روشن ها حجت را بر ما تمام کردند

وی با بیان اینکه استکبار جهانی چشم دیدن نخبگان خدایی که ملتشان را به قله های افتخار می رسانند، ندارد، یادآور شد:  آنچه احمدی روشن ها را احمدی روشن می کند، صرف استعداد و توانایی علمی شان نیست بلکه اخلاص و باخدا بودنشان است.

جلیلی با تأکید براینکه در جامعه ای که فرهنگ شهادت زنده باشد، ترس، دلسردی و خمودگی جایگاهی ندارد، افزود: آوینی ها و روشن ها حجت را بر ما تمام کردند و دیگر بهانه ای نمانده است که در خودخواهی های خود غرق شویم و برای برداشتن گامهای بلند همت نکنیم./202/930/ب1

ارسال نظرات