۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۹۱۴۵۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

مدارس علمیه برادران لرستان آماده پذیرش ۲۵۰ طلبه نو ورود

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران استان ۲۵ فروردین ماه برگزار شد، گفت: پس از اعلام نتایج ۲۵۰ نفر جذب حوزه خواهند شد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 688 جوان لرستانی داوطلب ورود به حوزه های علمیه برادران استان لرستان هستند.

وی با اشاره به رقابت این داوطلبان در آزمون ورودی، افزود: این افراد دارای مدارک تحصیلی سیکل، دیپلم و مقاطع دانشگاهی هستند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی حوزه 31 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام می‌شود، بیان داشت: پس از اعلام نتایج از بین شرکت کندگان 250 نفر جذب حوزه های علمیه برادران استان لرستان خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان پس از شرکت در مصاحبه شفاهی در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت می کنند.

حجت الاسلام میناپور هدف از برگزاری دوره آموزشی اختبار و تثبیت را آشنایی طلاب با فضای حوزه و مدارس علمیه و گذراندن دروس ابتدایی دانست.

وی با اشاره به آزمون ورودی حوزه، مصاحبه و برگزاری دوره های آموزشی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره ها پذیرش افراد علاقه مند و با استعداد برای تحصیل در حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه در مدارس علمیه تلاش می شود استعداد طلاب شناسایی و هدایت شود، بیان کرد: امید است با جذب علاقه مندان و جوانان مستعد در حوزه بتوان طلابی توانمند و موفق برای نقش آفرینی در جامعه تربیت و پرورش کرد.

وی اخلاق را از عوامل مهم و اثرگذار در موفقیت طلاب دانست و گفت: در حوزه بیش از تحصیل به امر تهذیب طلاب پرداخته می شود و در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت به این مهم پرداخته می شود./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات