۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۹۵۲۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ترویج گفتمان فرهنگی لازمه توسعه اقتصادی کشور است

محمدپور گفت: اگر به دنبال توسعه اقتصادی کشور هستیم، باید به فکر فرهنگ جامعه باشیم، مادامی که فرهنگ اصلاح نشود، اقتصاد جامعه درمان نخواهد شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از رؤسای انجمن‌های هنری تبریز با بیان این‌که جایگاه فرهنگ در توسعه اقتصادی کشور بی‌بدیل و غیرقابل انکار است، اظهار داشت: متأسفانه این نفش مهم و سازنده هنوز به رسمیت شناخته نشده است.

وی با بیان این‌که نگاه تشریفاتی و فانتزی به حوزه فرهنگ و هنر منجر به بروز معضلاتی در این عرصه شده است، خاطرنشان کرد: معتقدیم؛ اگر به دنبال توسعه اقتصادی کشور هستیم، باید به فکر فرهنگ جامعه باشیم، مادامی که فرهنگ اصلاح نشود، اقتصاد جامعه درمان نخواهد شد.

محمدپور با تأکید بر این‌که فرهنگ، اساس و زیربنای توسعه کشور است، تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های فرهنگی می توان راه های توسعه همه جانبه و پایدار را طی کرد. از سوی دیگر باید به فکر اوضاع اقتصادی جامعه فرهنگ و هنر نیز بود، باید از تمام ظرفیت ها برای رشد اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

وی ترویج گفتمان فرهنگی را لامه تعالی در عرصه‌های دیگر دانست و گفت: سلیقه گرایی ها، اقدامات جزیره‌ای و سیاست زدگی در حوزه فرهنگ جایگاهی ندارد، فرهنگ یک حوزه تخصصی است که باید متخصصانش در آن حضور داشته و فعال باشند، در غیر این صورت هر ضدفرهنگی با عنوان فرهنگ در جامعه قالب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت بایستی تنها در مسائل راهبردی و نظارتی به حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری بپردازد، اظهار داشت: سیاست واسپاری امور به اهالی فرهنگ و هنر اصلی ترین رویکرد این حوزه است.

وی با بیان این‌که انجمن‌های فرهنگی و هنری خود بهترین مجری در برنامه‌های فرهنگی هستند، افزود: اعتقاد داریم در عرصه فرهنگ و هنر توجه به اقتصاد باید در متن فعالیت ها مورد توجه و عمل قرار گیرد، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی، هم افزایی و  نادیده گرفتن محدودیت ها برای حرکت جمعی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر این‌که انحصارگرایی و انحصارطلبی در عرصه فرهنگ و هنر مطلوب نیست، تصریح کرد: تاریخ، هویت و تمدن ایران اسلامی، آذربایجان و تبریز نشان می‌دهد که ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های فرهنگی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده‌اند./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات