۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۹۵۷۵۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اسلام حقیقی در فرهنگ، هنر و تمدن شیعی تجلی یافته است

کی‌نژاد با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تخریب چهره اصیل و حقیقی اسلام ناب محمدی، گفت: اسلام حقیقی در فرهنگ، هنر و تمدن ایران تجلی یافته است.
محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در مراسم آغاز به کار سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی تبریز با بیان این‌که فرهنگ، هنر، تمدن و اخلاق ایرانی و شیعی تجلی اسلام حقیقی است، اظهار داشت: تبادلات فرهنگی و هنری مهم‌ترین ابزار برای شناساندن اسلام اصیل است.

وی با بیان این‌که هنر ایرانی اسلایم قدرت ترسیم چهره صلح جوی اسلام را دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم تمدنی که براساس هنر و فرهنگ و اخلاق شکل بگیرد تمدنی توسعه یافته است، در حقیقت در مقابل تهاجم فرهنگی غرب بایستی از داشته‌های خود استفاده کنیم و از حالت انفعال خارج شویم.

کی‌نژاد با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تخریب چهره اصیل و حقیقی اسلام ناب محمدی گفت: این جشنواره به دنبال تبیین و شناساندن ظرفیت‌های هنر اسلامی و تحقق وحدت میان هنرمندان جهان اسلام و تبادل افکار برای انسجامی مبتنی بر اعتقادات اصیل دینی است.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این‌که اسلام دین جامع، جهانی و ماندگار است، افزود: هنرمندان جهان اسلام باید در راستای تحقق وحدت و اخوت اسلامی گام بردارند و از ظرفیت‌های هنری و ظرافت‌هایی که در این عرصه وجود دارد، به روشنگری و تبیین حقایق موجود در جهان اسلام بپردازند.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ترویج هنرهای اسلامی پیشگام بوده است، اظهار داشت: اسلام الهام بخش‌ ارزش‌های اخلاقی، محبت، صلح و وحدت است، هنر اسلامی نیز باید تداعی‌گر این مفاهیم والای انسانی بود.

وی با بیان این‌که هیچ مکتبی به اندازه اسلام بر ترویج صلح، برادری و برابری تأکید نداشته است، گفت: ایران اسلامی همواره پیام‌آور صبح و دوستی با کشورهای اسلامی و غیراسلامی بوده است، این جشنواره مصداقی بر همگرایی هنرمندان جهان اسلام برای تقبیح جنگ و خونریزی و تأکیدی بر برقراری صلح و امنیت در منطقه است.

همچنین مهدی محمدزاده، دبیرکل سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با ارایه گزارشی از روند برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در تبریز اظهار داشت: سومین دوره جشنوارهبا مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) با حضور ۱۵۰ هنرمند داخلی و ۸۰ هنرمند از ۳۳ کشور اسلامی به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی با بیان این‌که هنرمندان در قالب این جشنواره آخرین تجارب، دستاوردها و پژوهش‌های حوزه خلاقیت و صنایع دستی را در عرصه‌های هنرهای اسلامی را ارائه می‌دهند، گفت: جشنواره از امروز ۱۴ اردیبهشت در محل مجموعه تاریخی دانشگاه هنر اسلامی آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت با پیگیری هشت نشست ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) و همچنین اساتید، هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی ۳۳ کشور اسلامی در تبریز گشایش یافت./203/935/ب1

ارسال نظرات