۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۲۷۷
علمای اهل تسنن گینه:

مبلغان عربستانی به شدت علیه شیعیان در آفریقا تبلیغ می‎کنند

علمای اهل تسنن گینه تصریح کردند که مبلغان عربستانی با دروغ پراکنی به شدت علیه شیعیان در کشورهای آفریقایی تبلیغ می‎کنند.
علمای اهل تسنن گینه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد پاتی باه از علمای اهل تسنن گینه به همراه جمعی از ائمه جماعت و جمعه با آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی که برای شرکت درهمایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی که در شهر مهاباد واقع در استان آذربایجان غربی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، از دوستی، محبت، ارتباط خوب اهل تسنن و شیعیان نسبت به یکدیگر ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت: ما فکر نمی کردیم که شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) در ایران به این گرمی از ما استقبال کنند.

این عالم اهل تسنن با اشاره به وضعیت مسلمانان در کشور گینه، تصریح کرد: وجهه شیعیان در کشورهای ما به شدت مخدوش شده است به طوری که می گویند شیعیان به خداوند اعتقاد ندارند و جبرئیل خطا کرده است.

وی با بیان اینکه باید حقیقت تشیع را برای مسلمانان جهان تبیین کنیم، بیان داشت: باتوجه به هجمه شدید تکفیر‎ها علیه شیعیان، پیروان اهل بیت (ع) سکوت می‎کنند.

این عالم اهل تسنن تاکید کرد که ما این قدر از شیعیان دفاع می کنیم که می‎پندارند، شیعه شده‎ایم.

برخی با لباس اهل سنت به شیعیان دشنام می‎دهند

محمد ماهی ادریس از دیگر علمای اهل تسنن گینه و امام جماعت مسجد هاشمی در این دیدار گفت: در کشورهای ما افرادی وجود دارند که علی الظاهر لباس اهل سنت پوشیده اند و می‎پندارند که از علمای اهل تسنن هستند ولی شیعیان را دشنام می دهند.

وی افزود: شیوه تمیز اهل سنت واقعی و غیر واقعی سخت است زیرا افرادی از عربستان به کشورهای ما میایند و علیه شیعیان فعالیت‎های بسیاری انجام می‎دهند و مطالب دروغ را به اسم پیروان اهل بیت (ع) در شبکه‎های اجتماعی به ویژه فیس بوک انتشار می‎دهند.

امام جماعت مسجد هاشمی در گینه عنوان کرد: شیعیان و اهل تسنن در ایران برخلاف کشور گینه روابط و مشارکت خوبی در امور مختلف دارند./994/ب921/ف

ارسال نظرات