۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۹۷۴۱۷

آیت الله غریفی نسبت به انحراف مفهوم «انتظار ظهور» هشدار داد

یکی از علمای بحرین نسبت به برنامه دشمنان برای ضربه زدن به مساله مهدویت بر اساس سرقت و انحراف مفهوم مهدویت هشدار داد.
آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول نسبت به وضع کنونی امت اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: امت اسلامی امروزه در فتنه، جنگ، قتل، اختلاف، دشمنی، تعصب، رعب، خشونت، تندروی، تروریسم، خونریزی، تجاوز به نوامیس، ویرانی کشورها و بحران های مختلف دست و پا می زند.

وی افزود: در حالی که بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تن از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند، اما هیچ جایگاهی در معادلات جهان ندارند و در تحولات سیاسی و اقتصادی و صلح جهانی هیچ نقشی ایفا نمی کنند.

این عالم بحرینی تصریح کرد: مسلمانان با همه ثروت و امکانات و توانایی کنونی هیچ جایگاه استراتژیکی ندارند، قدرت آنان توانای ایستادگی در برابر چالش ها نیست، در بحران ها قوی نیستند و در هنگام تعارض مسائل با مصالح خود، امین نیستند.

آیت الله غریفی بر لزوم پایبندی به نقد ذاتی در زمینه های دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و حقوقی تأکید کرد و اظهار داشت: هر اندازه که نقد جدی و صریح و رشید و شجاعانه باشد، می تواند نقش خود را در تصحیح و تغییر و ساخت و اصلاح به خوبی ایفا کند و هر وقت که چشم خود را نسبت به اشتباهات متراکم بسته و اراده ای برای بهبود وضع نداشته باشد، اوضاع خطرناکتر شده و بحران ها گسترش می یابد.

وی میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم مراسم نیمه شعبان عاملی برای درمان افکار مرتبط با مهدویت باشد. مساله انتظار به بررسی و ارائه راه حل نیاز دارد زیرا با اشتباهات فراوانی از سوی مردم همراه است و سارقان انتظار در حال ضربه زدن به این عنوان و فریب افراد ساده هستند.

آیت الله غریفی خاطرنشان ساخت: علما و خطیبان و اندیشمندان باید به تبیین انتظار راستین در برابر شیوه های نامطلوب و منحرف شده بپردازند و بدانند که بی توجهی آنان به این مساله یک خطر بزرگ به شمار می آید. همگان باید به برنامه های انتظار که مورد تایید مراجع و علما نیست، برحذر باشند./980/ب901/د

ارسال نظرات