۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۹۷۵۵۲
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

لزوم هوشیاری دربرابر توطئه های ضد انقلابی یهودیان

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یهودیان با توطئه های خود برای تخریب اسلام آماده بوده اند و در حال حاضر قصد دارند انقلاب جمهوری اسلامی را به هم بریزند و ما باید بسیار هوشیار باشیم.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: مریضان روحی به روحانیان مراجعه کنند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و هشتم که می فرماید «أَمْ تُرِیدُونَ أَنْ تَسْأَلُوا رَسُولَکُمْ کَمَا سُئِلَ مُوسَى مِنْ قَبْلُ وَمَنْ یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ بِالإیمَانِ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ» را تلاوت کرد و افزود: بارها و بارها مستضعفینِ مسلمانان با تحریکاتی که از جانب یهودیان به آن ها می رسید، خدمت پیامبر(ص) می آمدند و عرضه می داشتند، برای اثبات پیامبری خود، معجزه بیاورید.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: معجزه بزرگ پیامبر(ص) قرآن است که برای اثبات اعجاز افراد در آیات متعددی از مخالفان و معاندان دعوت به تحدی کرده است و حتی در آیه هشتاد و هشتم سوره اسراء که می فرماید «قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الإنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ یَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ کَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا» افراد را ترغیب و تحریص می کند؛ به هر حال شرط ساقط شدن پیامبر(ص) و اسلام، آوردن یک آیه مثل آیه ای از قرآن است ولی با وجود دشمنان بسیار زیادی که از ابتدای ظهور اسلام تا الآن وجود داشته اند، چنین اتفاقی نیفتاده و تا روز قیامت هم کسی نخواهد توانست دعوت به تحدی که از جانب قرآن مطرح می شود را پاسخ دهد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که از پیامبر(ص) حدود 12000 معجزه ثبت شده است، تبیین کرد: امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند، روزی مسلمانان مستضعف با همراهی تعدادی انسان مخالف اسلام به واسطه توطئه گری یهودیان، خدمت پیامبر(ص) آمدند و عرضه داشتند برای ما معجزه ای بیاورید، پیامبر(ص) نیز به سبب این که زمینه برای آوردن معجزه مهیّا بود به درختی امر کردند و نصف آن درخت خدمت پیامبر(ص) آمد و شهادتین داد سپس به نصفه دیگر درخت امر کردند و آن هم به امر ایشان، عمل نصفه اول را تکرار کرد، سپس این دو نصفه با یکدیگر جمع شدند و سر جای قبلیشان بازگشتند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: روال عادی تبلیغ پیامبر(ص) بدین صورت بود که قرآن را به عنوان معجزه بزرگ خود معرفی می کردند و اگر افراد نمی پذیرفتند معجزه دیگری از خودشان نشان نمی دادند ولی گاهاً در شرایطی که زمینه معجزه آوری مهیّا بود، معجزات دیگری از خودشان نشان می دادند.

وی با بیان این که یهودیان از ابتدا تاکنون علیه اسلام و مسلمانان بسیار توطئه کرده اند، اذعان کرد: خوی بهانه گیری یهودیان در زمان حضور حضرت موسی(ع) قابل ملاحظه است، این بهانه گیری ها بعد از رحلت حضرت موسی(ع) نیز در قالب های مختلف ادامه پیدا کرد؛ یهودیان با بهانه گیری های مختلف پیامبران بعد از حضرت موسی(ع) را تکذیب می کردند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: در حال حاضر با شبهه افکنی های بسیار زیاد علیه اسلام رسالت پست یهودیان در حال ادامه یافتن است؛ شبهه هایی که بیشترین عوارضش متوجه جوانان دانشگاهی است؛ یهودیان با توطئه های خود برای تخریب اسلام آماده بوده اند و در حال حاضر قصد دارند انقلاب جمهوری اسلامی را به هم بریزند و ما باید بسیار هوشیار باشیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: خداوند با نزول آیه صد و هشتم سوره بقره، توطئه یهودیان را آشکار می کند و می فرماید، این بهانه گیری های مسلمانان مستضعف به سبب تحریکاتی است که از جانب یهودیان به آن ها رسیده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که افرادی که شبهه برایشان ایجاد می شود، باید به علما مراجعه کنند، تبیین کرد: همان گونه که مریض جسمی باید به دکتر مراجعه کند و مداوا شود، مریض روحی نیز باید به پزشکان روح که همان علما و روحانیان هستند، مراجعه کند.

وی در پایان افزود: اسلام برای تمام شبهات جواب دارد و برای همه بیماری های روحی درمان دارد به همین سبب مراجعه به غیر روحانیان و علمای دینی اشتباه است./201/867/ب1

ارسال نظرات