۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۹۸۰۲۰

برگزاری کارگاه روش شناسی تحقیق در مدرسه علمیه امام صادق بویین زهرا

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا از برگزاری کارگاه روش شناسی تحقیق در این مدرسه خبر داد و گفت: وقتی در مرحله پژوهش، به جامعه مراجعه نشود، طبیعی است که، حاصل پژوهش هم با دردهای جامعه تطابق نخواهد داشت و نمی‌تواند مشكلی را حل کند.
غلامزاده مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، خانم غلام زاده مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با تحقیقات میدانی، گفت: برخی از طلاب تنها شیوه کتابخانهای را  می‌شناسند و با آن انس گرفته‌اند و به پژوهشهای میدانی، آشنایی چندانی ندارند، از این رو با برگزاری دوره‌های روش تحقیق باید آنان را به این سمت و سو سوق داد.

وی در ادامه افزود: اگر ما معتقدیم كه دینی پویا، جامع و پاسخگو در هر زمینهای داریم، باید بتوانیم با استفاده از آموزههای آن، برای آسیبها و مشکلات مختلف، راهحلهای مناسب ارائه دهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بویین زهرا خاطرنشان کرد: در حقیقت باید به این نکته مهم توجه داشت که وقتی در مرحله پژوهش، به جامعه مراجعه نشود، طبیعی است که، حاصل پژوهش هم با دردهای جامعه تطابق نخواهد داشت و نمی‌تواند مشكلی را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه ریزی پژوهشی ابراز کرد: با  توجه به ضرورت کاربردی کردن آموزههای دینی، شناخت افراد جامعه که مخاطب اصلی هستند، ضروری است، لذا برنامهریزان پژوهشی و آموزشی باید تدابیری بیندیشند تا طلاب با روشهای پژوهش میدانی آشنا شوند.

غلام زاده در پایان گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه دو روزه با شیوه‌های روش تحقیق میدانی، مراحل انجام تحقیق و طراحی پرسش‌نامه و تجزیه و تحلیل داده‌ها آشنا شدند./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات