۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۱۰۰۷
حجت الاسلام معین شیرازی:

رمضان ماه بهار بندگی است

مسؤول امور روحانیان معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان را ماه بهار بندگی انسان برشمرد و تقوا را حاصل روزه داری در این ماه دانست.
حجت الاسلام معین شیرازی

حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل و ویژگی های ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان در قرآن توسط خدا معرفی شده است و همچنین پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نیز در کلام خود به معرفی این ماه پرداخته اند و در رفتار و برخورد با فضایل ماه مبارک رمضان نیز دعاها و مناجاتی را داشته اند که حکایت از ویژگی خاص این ماه دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی هایی که خداوند در قرآن درباره ماه رمضان به آن اشاره کرده است، نزول قرآن در این ماه است و این کتاب آسمانی برای هدایت مردم، در این ماه بر قلب پیامبر(ص) به صورت دفعی نازل شده است.

مسؤول امور روحانیان معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: اعمال و عبادات و آثار آنها که در این ماه وجود دارد، مشابه آن در ماه دیگری نیست و این حاکی از ویژگی برجسته و خاص این ماه مبارک دارد که حتی اعمال عادی انسان مانند نفس کشیدن هم ویژگی عبادت پیدا می کنند.

وی با اشاره به اهمیت شب قدر که در این ماه مبارک واقع شده است خاطرنشان کرد: عبادت در شب قدر بهتر و بالاتر از عبادت هزار ماه شمرده شده و همین موضوع اهمیت درک این شب عزیز را می رساند.

حجت الاسلام معین شیرازی اضافه کرد: ویژگی مهم روزه داری این است که کسی از انجام آن مطلع نمی شود و در واقع مجموعه ای از نهی ها و ترک ها است اما عبادتی مانند نماز مجموعه ای از حرکات و اعمالی مانند قیام، قعود، رکوع، سجده و اذکار و ارکان دیگر است که انجام این عمل عبادی کاملاً معلوم است.

این کارشناس دینی تأکید کرد: خداوند متعال زمانی که وجوب روزه و کیفیت احکام آن را بیان کرد، به پیامبر اسلام(ص) فرمود که ای پیامبر اگر از من سؤال کردند بگو که نزدیک به آنها هستم و هرکسی مرا بخواند دعایش را مستجاب می کنم و حالا که نزدیک هستم، دعوت من را اجابت کنند و هرچه می خواهند از خودم بخواهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان مهمانی بزرگی را برای انسان ها تدارک دیده است که با هیچ مهمانی دیگری قابل مقایسه نیست و در این ماه از برخی کارها اجتناب می کنیم تا ورزیده شده و توان برخورد با معاصی را داشته باشیم و بتوانیم به نتیجه روزه داری که تقوا است دست یابیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات