۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۰۱۰۹۱
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱)

دعای ابوحمزه ثمالی اعتباری خاص نزد بزرگان دین دارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ابوحمزه شخصیتی بسیار ارزشمند نزد ائمه اطهار(ع) داشت که در طول تاریخ همواره از او به نیکی یاد شده و مستجاب الدعوه بود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب علوم دینی مراغه به شرح دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم شیخ طوسی نقل کرده که ابوحمزه ثمالی گفت؛ امام سجاد(ع) شب‌های رمضان مشغول عبادت می‌شد و وقت سحر این دعا را قرائت می کرد.

وی با بیان این‌که دعای ابوحمزه ثمالی دارای مباحث عالی، عرفانی، اخلاقی، معرفتی و معنوی است، خاطرنشان کرد: ثابت ابن دینار معروف به ابوحمزه ثمالی؛ محضر امام سجاد، امام باقر، امام صادق و امام موسی کاظم علیهم السلام را درک کرده است؛ امام صادق می فرماید؛ ابوحمزه سلمان زمانه خود بوده است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر بهره‌مندی از معارف عالی دعای ابوحمزه ثمالی در شب‌های بابرکت ماه مبارک رمضان، افزود: ابوحمزه شخصیتی بسیار ارزشمند نزد ائمه اطهار(ع) داشت که در طول تاریخ همواره از او به نیکی یاد شده و مستجاب الدعوه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند؛ ابوحمزه مانند لقمان زمانه خود بوده است، گفت: ابوحمزه مورد اعتماد و وثوق علمای علم رجال بوده، از این رو روایتش معتبر است و دعای معروف به ابوحمزه ثمالی نیز دارای اعتباری خاص نزد بزرگان دینی است.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای تعالی معنوی و معرفتی مؤمنان و روزه‌داران خداجو است، تصریح کرد: بهتر است عموم مردم در طول ماه مبارک رمضان مساجد را پر کنند و از معنویت این ماه حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به تعابیر مختلف صورت گرفته از سوی بزرگان دینی درباره ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه رحمت و مغرفت است؛ اگر بتوانیم از روزها و شب‌های عزیز ماه ضیافت الهی حداکثر بهره معنوی را داشته باشیم، زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت را برای خود تضمین کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رمضان ماه نزول قرآن است، افزود: چه خوب است این روزها بیشتر با مفاهیم آیات الهی آشنا شویم و احکام قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری کنیم، در این صورت آیات قرآن به عنوان برنامه زندگی و منشور تعالی جامعه بشری در تمامی ابعاد زندگی حاکم خواهد بود./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات