۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۰۱۷۸۴
حدیث اخلاقی بزرگان(۳۸)

همه رو سیاهیم لکن خدا بخشنده است

ماه رمضان، ماه بسیار با عظمتی است در زمان افطار با کمال اطمینان در خانه‌ خدا برو؛ او تو را قبول می‌کند و تو را می‌خرد.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ناصری از اساتید برجسته حوزه علمیه اصفهان در سخنانی ماه رمضان را با فضیلت ترین ماه و افطار را بهترین زمان برای توبه می داند.

آنچه که می خوانید بخشی از سخنان این استاد اخلاق است:

با کمال اطمینان در خانه‌ خدا برو؛ او تو را قبول می‌کند و تو را می‌خرد. ممکن است شما بگویید: من فلان گناه را کردم و خدا من را نمی‌بخشد؛ اما چه کسی است که معصیت نکرده باشد؟ دامن‌های همه ما آلوده به گناه است.

 برادرها! همه در نزد خدا رو سیاهیم؛ لکن خدا بخشنده است. مخصوصاً موقع افطار که می‌شود، خدا میلیون میلیون می‌بخشد. وقتی نشستی سر سفره، شروع به دعا کردن کن. اول دعا برای امام زمان(عج) می‌کنی؛ بعد هم به خودت دعا می‌نمایی و افطار می‌کنی.

 مطمئناً خدا می‌بخشد. خدای خوبی داریم! می‌توانیم تمام این پرونده‌ها را با صادقانه رفتن به درِ خانه خدا، بایگانی کنیم. به جان امام زمان(عج) قسم! با کریمان کارها دشوار نیست؛ خیلی آسان است. خدا خیلی مهربان است.

این ماه، ماه بسیار با عظمتی است. البته عظمت زمان و مکان به اعتبار اتفاقاتی است که در آن واقع شده است؛ مثلاً آسمان هفتم باعظمت است؛ چون عرش در آن واقع شده است. آسمان چهارم باعظمت است؛ چون بیت‌ المعمور در آن واقع شده است. مکه باعظمت است؛ چون ام‌القراء است و خانه خدا در آن می‌باشد. مدینه باعظمت است؛ چون مسکن نبی‌اکرم(ص) است. نجف و کربلا هم به دلیل این  که امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) در آن هستند همین‌طور است.

دربارة این ماه هم نبی ‌اکرم (ص) فرمودند: بافضیلت‌ترین ماه‌ها است. از هر جهتی فضیلتش بیشتر از ماه‌های دیگر است. فضیلت روزهایش از تمام روزها بیشتر است. فضیلت شب‌ها و ساعاتش  بیشتر از شب‌ها و ساعات دیگر است. علتش این است که اتفاقات مهمی در این ماه واقع شده است.

شهادت حضرت علی(ع) ، ولادت امام مجتبی(ع) ، شب قدر و وفات حضرت خدیجه(س) همه این‌ها باعث عظمت این ماه شده است. همچنین آنچه کتاب آسمانی نازل شده در این ماه نازل شده است. از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) حدود 130 کتاب آسمانی برای انبیاء نازل شده است.

طی حدود هفت هزار سال، 124 هزار پیغمبر آمدند که پنج‌ نفر آن‌ها اولوالعزم و دارای کتاب هستند. بقیه آن‌ها هم صحیفه داشتند؛ برای مثال، حضرت آدم(ع) که اولین پیغمبر است کتاب و احکام داشته است. تمام کتب بزرگ آسمانی در این ماه مبارک نزول یافته و موجب عظمت این ماه شده است؛ مثلاً صحف ابراهیم در شب اول نازل شده است، تورات، در ششم این ماه نازل شده است. انجیل، در سیزدهم نازل شده است. زبور، هیجدهم این ماه نازل شده است.  مهم‌ترین رخداد این ماه، این است که در آن، قرآن نازل شده است./1324/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات