۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۲۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

علوم انسانی غربی تباه کننده انسانیت است

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه مسلمانان باید علوم انسانی خود را از ائمه معصومین(ع) دریافت کنند در غیر این صورت به فساد و تباهی خواهند رسید، گفت: علوم انسانی غربی تباه کننده انسانیت است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: عبادت پوشش بهشت است که انسان باید آن را کنار بزند.

وی افزود: برای اینکه انسان عاشق عبادت شود باید هدف، فلسفه و نتیجه عبادت را بشناسد، امام علی(ع) می‌فرمایند: بهشت به عبادات پیچیده شده است انسان باید این پیچش را باز کند تا بتواند به وصال بهشت نائل شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بهشت را گوهری ناب دانست و بیان داشت: انسان بدون انجام عبادت به بهشت نمی‌رسد عبادت شامل حرکات بدنی، مالی و اخلاقی است که خداوند در دین مبین اسلام تعیین کرده است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان باید به عبادت دل ببندد و با همه وجود، فارغ از هرگونه دغدغه‌ای وارد عبادت شود در این صورت است که عبادت خالص و صادق او مورد مرضی خداوند واقع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه عبادت خالص انسان را به مقامات شگفت انگیز می‌رساند، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: جمعیت مخبتین را به بهشت مژده دهید که به طور حتم این افراد بهشتی هستند و شکی در این امر وجود ندارد؛ مخبتین کسانی هستند که نسبت به خدا تکبر ندارند و با همه وجود در برابر خداوند خاضع و خاشع بوده و هرگز به دستورات الهی نه نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه شیعه باید امین خداوند در حلال و حرام باشد، گفت: شیعیان نباید به گونه‌ای رفتار کنند که به دین لطمه بزنند بلکه باید زینت اسلام باشند. انسان‌های مقرب غیر از عدالت سخنی به زبان نمی‌آورند.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه مسلمانان باید علوم انسانی خود را از ائمه معصومین(ع) دریافت کنند در غیر این صورت به فساد و تباهی خواهند رسید، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) گنجینه‌های علم و وحی خداوند متعال هستند و علوم انسانی غربی در راستای نابودی و تباه ساختن انسانیت تنظیم شده است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات