۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۰۲۵۹۳
حجت الاسلام مومنی:

با وجود صدها شهید فهمیده ایران نیازی به اسطوره‌های غربی ندارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرهنگ ایران نیازی به اسطوره‌های غربی ندارد، گفت: اسطوره ما شهید فهمیده است و اگر صدها سال هم بگذرد اسطوره‌های ما تغییر پیدا نخواهند کرد.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در هیات مکتب الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: واقع‌گرایی در سیر و سلوک بندگی بسیار مورد اهمیت است.

وی افزود: حقایق در سایه سار واقع‌گرایی مشخص می‌شود.

 حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه فکر و اندیشه معیاری برای سنجش حقایق است، ابراز کرد: انسان با استفاده از فکر و اندیشه می‌تواند درک کند که در مسیر سلوک قرار دارد یا نه، توجه انسان به حقایق او را عاقبت بخیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان مومن ویژگی‌های وجودی خود را با صفات متقین تطبیق می‌دهد تا یقین کند که در سیر الی الله قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های متقین، گفت: شیعیان واقعی کسانی هستند که در همه امور از اوامر و نواهی ائمه معصومین(ع) اطاعت می‌کنند و این از ویژگی های متقین است.

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: اگر کسی ادعای محب ما بودن را داشته باشد آیا برای شیعه بودن او کافی است؛ مرید و محب نشانه دارد انسان محب باید شبیه محبوب شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعه واقعی کسی است تقوای الهی پیشه می‌کند و از دستورات الهی سرباز نزند. فرهنگ ایران شیعه است و نیازی به اسطوره‌های غربی ندارد امروز اسطوره ما شهید فهمیده است و اگر صدها سال هم بگذرد اسطوره‌های ما تغییر پیدا نخواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه خضوع و خشوع از صفات مومنان است، خاطر نشان کرد: متقین به شدت از غرور، تکبر و خودبرتر بینی اجتناب می‌کنند./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات