۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۰۲۹۴۶
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

التزام عملی به اسلام ناب ‌محمدی از مهمترین مبانی فکری امام راحل بود

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه التزام عملی به اسلام ناب ‌محمدی از مهمترین مبانی فکری امام راحل بود، گفت: امام راحل انقلابی آغاز کردند، انقلابی زندگی کردند و در نهایت انقلابی از دنیا رفتند و در این راه از آرمانهای خود دست نکشیدند.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تببین نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقش امام راحل در پیروزی انقلاب ‌اسلامی یک نقش مهم و اساسی بود و مطمئنا اگر انسان وارسته و خداباوری چون امام راحل نبودند هیچ‌گاه شاهد پیروزی انقلاب ‌اسلامی نبودیم و آن ‌را درک نمی ‌کردیم.

وی با تشریح مبانی نورانی امام راحل که در آن عدم وابستگی به بیگانگان مشهود بود، تصریح کرد: از اهداف امام خمینی(ره) دین ‌باوری و حیات امت ‌اسلامی بود و با وجود مشکلات بسیاری که در این راه متوجه خانواده ایشان و خودشان بود با خستگی ‌ناپذیری و رهبری آگاهانه و همچنین با همراهی و کمک مردم ایران که دلبستگی زیادی به فرامین امام راحل داشتند انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه فرخشهر در ادامه با تأکید بر مبانی فکری و اهداف امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: التزام به اسلام ناب ‌محمدی از مهمترین مبانی فکری امام راحل بود و ما باید نسبت به اسلام و آموزه‌ های دینی تعهد عملی داشته باشیم زیرا گاها ما نام مسلمانی را یدک می ‌کشیم اما در رفتار و عمل ما این موضوع مشهود نیست و این عدم التزام به اسلام است.

حجت الاسلام احمدی از دیگر مبانی فکری امام‌ خمینی(ره) را اعتقاد فکری و عملی به ولایت ‌فقیه بیان و اضافه کرد: امام راحل در این رابطه مطالب زیادی عنوان کردند که از جمله مهمترین فرمایشات ایشان این است که پشتیبان ولایت ‌فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد و این نشان‌ دهنده این موضوع است که در جامعه اسلامی ما آزادی وجود دارد و دیکتاتوری حاکم نیست.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مخالف سرسخت اشرافی ‌گری بودند، گفت: امام خمینی(ره) یک زندگی ساده داشتند و برخلاف بسیاری از مسؤولان کشورمان که اکنون زندگی‌شان مملوء از اشرافی ‌گری شده است، امام راحل با حداقل‌ها زندگی می‌ کردند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امام خمینی(ره) بر این باور بودند که اگر طلبه ‌ای وارد دستگاه حکومتی شد باید سبک زندگی طلبگی را حفظ نماید و این یعنی طلبه باید ویژگی مردمی بودن را داشته باشد و همیشه بر مردمی بودن مسؤولان توصیه می‌ کردند.

این مقام مسؤول از دیگر مبانی فکری امام خمینی(ره) را همراهی دین با سیاست بیان کرد و افزود: جدایی دین از سیاست از تفکرات نظام سکولار است و امام راحل به‌ شدت با موضوع جدایی دین از سیاست مخالف بودند و نظام سکولار را سبک زندگی غربی می ‌دانستند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) با سکولاریسم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مبارزه می ‌کردند، گفت: امام راحل انقلابی آغاز کردند، انقلابی زندگی کردند و در نهایت انقلابی از دنیا رفتند و در این راه از آرمانهای خود دست نکشیدند.

امام جمعه فرخشهر در ادامه با بیان اینکه قیام خونین 15 خرداد، نقطه عطف انقلاب ‌اسلامی بود، اظهار کرد: در سال 1342 امام خمینی(ره) در 12 خرداد مصادف با روز عاشورا در مدرسه فیضیه قم به ایراد سخنرانی پرداختند و در این سخنرانی فرمودند شریعت اسلام در خطر است.

وی با تأکید بر اینکه محور اصلی قیام 15 خرداد دین ‌مداری بود، افزود: امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی خود در سال 1342 شاه خائن را تهدید کردند که اعلام می ‌کنم دستگاه سلطنت با اسلام مخالف است و این در حالیست که اکنون افرادی در جامعه ما که شاگرد و پیرو امام راحل بودند سندی مانند 2030 را تصویب می ‌کنند که مغایر با دستورات اسلام است و این مایه شرمساری است./۳۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات