۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۱۵۶

نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز گشایش یافت

همزمان با ماه مبارک رمضان؛ نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و دینی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.
نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان؛ نمایشگاه قرآن و عترت با هدف شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی در تبریز برپا شد.

این نمایشگاه که در بخش‌های مختلف به دنبال ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است؛ از 13 خرداد تا 9 تیر ماه سال‌جاری در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در بلوار آزادی بعد از میدان حکیم نظامی نرسیده به چهارراه طالقانی برپاست.

آثار نفیس هنری، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه است که با نمایش قرآن‌های نفیس و همچنین تابلوفرش هایی منقش به آیات کلام الله مجید چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند.

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه ضامن سعادت و تعالی است، اظهار داشت: بدون تمسک به آیات قرآنی نمی‌توان به تمدن واقعی اسلام رسید.

وی با بیان این‌که انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر بهترین اقدام در راستای ترویج ارزش‌ها و شعائر اسلامی است، افزود: بهترین مفاهیم و آموزه‌های بایستی در زیباترین قالب‌ها ارایه شوند، بنابراین اگر ادعا داریم که قرآن عالی‌ترین منشور سعادت بشری است، باید از بهترین و زیباترین شیوه ها برای ترویج معارف قرآنی در جامعه بهره گرفته شود.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت از سیزدهم خرداد تا نهم تیرماه سال‌جاری از ساعت 18 تا ٢٤ در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در بلوار آزادی بعد از میدان حکیم نظامی نرسیده به چهارراه طالقانی برپاست./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات