۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۰۳۶۳۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قوانین حوزه محیط زیست منطبق با حساسیت‌های فقهی و اسلامی باشد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید نگاه فقهیِ حرام و حلال در حوزه محیط زیست بسیار جدی گرفته شود، گفت: قوانین حوزه محیط زیست باید منطبق با حساسیت‌هایی باشد که در حوزه فقهی و اسلامی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین که به مناسبت روز جهانی محیط زیست در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به جلوگیری از منشأهای استانی ریزگردها، اظهار کرد: ریزگردها بحران بسیار جدی محسوب می‌شوند که از سه کانون استانی، ملی و فراملی به وجود می‌آیند.

وی با بیان اینکه ریزگردها مخاطرات بسیاری برای سلامت مردم و محیط زیست به همراه دارد، افزود: باید تلاش کنیم آن بخش از ریزگردها که منشأ استانی دارد، با تلاش متولیان امر و متولیان فرهنگی برطرف شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به ظرفیت نمازهای جمعه و تریبون‌های محافل دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت نمازهای جمعه و تریبون‌های محافظ دینی، مذهبی و مسجدی در راستای حل مشکلات زیست محیطی فعال شوند، در کاهش آسیب‌های این حوزه در استان مؤثر خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید نگاه فقهیِ حرام و حلال در حوزه محیط زیست بسیار جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: قوانین حوزه محیط زیست باید منطبق با حساسیت‌هایی باشد که در حوزه فقهی و اسلامی وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: باید همه بخش‌های جامعه متوجه این موضوع باشند که وقتی برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی آسیب جدی برای کشور به بار می‌آورد، مرتکب این کار نشوند و بدانند که به لحاظ شرعی انجام آن درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با اشاره به ضرورت هر چه بیشتر فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست ابراز کرد: نباید برخی‌ها بتوانند از قدرت و نفوذ خود برای آسیب زدن به منابع طبیعی استفاده کنند و باید با جدیت در مقابل آن‌ها ایستاد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای سیاوش شمسی‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد./102/873/ب1

ارسال نظرات