۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۹۱۵
در فقدان تلاش مسؤولان فرهنگی؛

پیشروی آل سعود در جبهه فرهنگی علیه ایران

فقط ۲۸ سال کافی بود تا روزنامه جنگ پاکستان که روزگاری به عشق خمینی کبیر قلم می‌زد اینک حلقه غلامی آل سعود را به گوش کرده و به سود آنها قلم زند.
تغییر دیدگاه روزنامه پاکستانی در ۲۸ سال

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعت نیوز پاکستان تصویری تاثیرگذار از گذشته روزنامه جنگ منتشر کرد که در آن سطر سطر روزنامه به مناسبت رحلت امام خمینی «ره» جامه سیاه به تن کرده بودند.

ولی گذشت تنها 28سال کافی بود تا رویکرد و افکار مدیران مسؤول این روزنامه با چرخش 180 درجه‌ای مواجه شده و اینک جز به سود آل سعود مطلبی ننویسد؟

بدون شک این تغییر دیکته‌شده تنها قدرت حرکات فرهنگی را می‌رساند، و اثبات این مطلب است که دغدغه دلسوزان فرهنگی به جاست و باید در مقابل این مشکل چاره‌ای اندیشید.

آنچه باید بپذیریم این است که مرزهای انقلاب اسلامی و دوستداران آن محدود به جغرافیای ایران عزیز نیست، بلکه در هرکجای عالم مستضعفی وجود دارد همفکر و هم‌راستا با انقلاب است، و دقیقا این همان نکته کلیدی است که سران استکبار جهانی توان تحمل آن را ندارند و با تمام دسیسه‌هایی که در آستین دارند برای مبارزه خواهند ایستاد.

آل سعود دوسال تمام است که از تمام حربه‌های خود در نبرد با یمن استفاده کرده است ولی حتی رسانه‌های آنها نیز قبول کرده‌اند که این جنگ با تمام نابرابری‌هایش نتیجه‌ای جز شکست برایشان رقم نزده است.

حتی چندی پیش که به اشاره «راحیل شریف» فرمانده ارتش عربستان عوض شد رسانه‌های حامی آل سعود دلیل عزل وی را ضعف مدیریت در فرماندهی ارتش آل سعود دانستند این یعنی هیچ یک از نتایجی که به دنبال آن بودند در یمن محقق نشد و این است نتیجه جنگ نظامی.

رژیم صهیونیستی در چند مرحله به حزب‌الله و لبنان حمله کرد، ولی با مقاومت شیرمردان عرصه دفاع وایثار مجبور به پذیرش شکست و عقب‌نشینی شد و این بود نتیجه جنگ نظامی.

ولی آنچه باید از آن ترسید، حمله فرهنگی دشمن است که سربازان دشمن به درون خانه ها دعوت می‌شوند! گلوله‌ای شلیک می‌شود که اثرش مرگبارتر از تیر هر اسلحه‌ای است ولی دردی حس نمی‌شود.

و اینگونه است که ظرف چند سال طرز فکر و اندیشه یک ملت تغییر پیدا می‌کند . روزنامه جنگ پاکستان نمونه واضح و بارزی از این اتفاق است .

تصویر این روزنامه که به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) چاپ شده است، می‌تواند بعنوان خاطره‌ای تلخ و تجربه‌ای از جدی گرفتن تهاجم فرهنگی دشمن به یادگار بماند.

ولی نباید فراموش کرد که این پایان راه نیست و عبرت گرفتن از حوادث گذشته توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات