۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۵۷۷
حجت الاسلام ماندگاری:

خدمت به مردم وظیفه مسؤولان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان خادم، تاجر خوبی است، گفت: اگر مسؤولان در انجام وظیفه خدا را طرف قرار خودشان قرار دهند بسیاری از مشکلات و بحران‌های اجتماعی موجود حل خواهد شد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: گاهی انسان در انجام تکالیف الهی به تقلیل، تخریب و تعطیل متوسل می‌شود.

وی افزود: تکالیف الهی خوراک روح و تقویت کننده معنویات است، کسی که در انجام تکالیف کم کاری کرده و یا به ترک آن اقدام کند بیانگر بی اعتقادی او به خوراک معنوی روح است.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه طرف قرارداد مکلف در انجام تکالیف الهی تنها خداوند متعال است، بیان داشت: انسان با انجام تکالیف الهی پاداش غیر قابل توصیفی از خداوند دریافت می‌کند، اگر مسؤولان در انجام وظیفه خدا را طرف قرار خودشان قرار دهند بسیاری از مشکلات و بحران‌های اجتماعی موجود حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه احسان به مستمندان از تکالیف الهی است، گفت: انسانی که احسان می‌کند و کسی که فقرا را از احسان خود محروم می‌کند هر دو در قیامت از پشیمانان هستند، احسان کننده با مشاهده پاداش الهی از آن پشیمان است که چرا بیشتر از آن انفاق نکرده و و دیگری از آن ناراحت است که چرا این فریضه نیکو را به جا نیاورده است.

وی انجام واجبات و ترک محرمات را از تکالیف الهی دانست و تصریح کرد: اگر از انسان فعل حرامی سر نزند و مراقب باشد که دچار گناه نشود خداوند پاداشی بس عظیم به او عنایت می‌کند، در غیر این صورت به طور قطع فرد خاطی از اطاعت کنندگان اوامر شیطان خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه خدمت به مخلوقات از دیگر تکالیف الهی است، گفت: انسان خادم، تاجر خوبی است، انسان به میزان خدمتش از خدا پاداش دریافت می‌کند، تحمل مشکلات تکلیف دیگر انسان‌ است، کوچک شمردن مشکل و بزرگ دیدن قدرت الهی نشانه قوت ایمان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این که انسان از بهترین چیزهایش مانند جان و مال بگذرد دلی بزرگ می‌خواهد، خداوند انسان‌ها را به این امر مهم توصیه می‌کند، به همین سبب ایثار و گذشت نیز در زمره تکالیف قرار می‌گیرد./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات