۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۴۶۵۰
در دیدار اعضای خلیفه گری ارامنه آذربایجان با امام جمعه تبریز مطرح شد؛

لزوم حفظ وحدت و همبستگی تمام شهروندان ایرانی در برابر دشمنان

در دیدار اعضای خلیفه گری ارامنه آذربایجان با امام جمعه تبریز دو طرف بر لزوم حفظ وحدت و همبستگی تمام شهروندان ایرانی در برابر دشمنان تأکید داشتند.
حجت الاسلام آل هاشم در دیدار خلیفه آرامنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، ظهر امروز در دیدار اعضای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و همبستگی تمام شهروندان ایرانی، اظهار داشت: باید با انجسام و وحدت در برابر دشمنان این کشور ایستاد.

وی با تمجید از فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدای ارامنه در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: یاد شهدای ارامنه همیشه زنده است و به همگی آنها احترام قائل هستیم که با حضوری شجاعانه در برابر دشمنان این کشور ایستادند و در کنار دیگر هموطنان خود دشمن را عقب راندند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی تهران و شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه، تصریح کرد: تمام شهروندان ایرانی از این حادثه داغدار هستند اما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون هر موقع دشمنی استکبار با ایران بیشتر شده؛ مردم انسجام بیشتری از خود نشان داده اند.

وی با اشاره به عنایت خاص رهبر معظم انقلاب به اقلیت های دینی، خاطرنشان کرد: تمام اقلیت‌های دینی کشور با آرامش کامل و امنیت در کنار مسلمانان زندگی می کنند و هیچ مشکلی با سایر شهروندان مسلمان ندارند.

در این دیدار همچنین اسقف گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اشاره به بهره مندی کامل ارامنه از حقوق شهروندی در ایران، گفت: در روزگار فعلی که شرایط سختی در دنیا حاکم است، باید راهکارها و شیوه حل این مشکلات و شرایط دشوار آن از ادیان گرفته شود.

وی با محکومیت حادثه تهران، افزود: این اقدام نکوهیده و غیرانسانی موجب شد تا وحدت و انسجام مردم و کشور بیشتر شود و هم اکنون جامعه ارامنه ایران با همبستگی هر چه بیشتر در کنار مردم کشور هستند و همانند سال‌های پیش نیز با مردم ایران در سختی‌ها حضور دارند.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اشاره به اتحاد ارامنه کشور به ویژه آذربایجان با دیگر مردم ایران، تأکید کرد: در هر کشور و قوم، افراد بدکار و خائن وجود دارند اما جامعه ارامنه در جهت وفاداری به کشور حرکت می کنند و از این جهت نقطه ضعفی در ما وجود ندارد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات