۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۰۶۴۷۶
رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس خبر داد؛

روز جهانی قدس تحت پوشش رسانه‌ای ۴ هزار عکاس و خبرنگار/ سخنرانی رییس مجلس

شریف با اشاره به اینکه لاریجانی سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خواهد بود، گفت: راهپیمایی روز قدس امسال در ۹۰۰ شهر و از سوی چهار هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار پوشش رسانه‌ای داده می‌شود.
رمضان شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رمضان شریف رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه فلسطین در حدود 80 سال است که با دسیسه‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در بخش‌هایی به تصرف غاصبان درآمده است اظهار داشت: در این دوران مردم فلسطین مبارزات زیادی را برای حفظ سرزمین خود داشتند که در فراز و نشیب‌های مختلفی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: مبارزات مردم فلسطین را باید به دو بخش تقسیم کرد، یک مقطع آن قبل از انقلاب اسلامی ایران و دیگری به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باز می‌گردد، گفتمان انقلاب اسلامس و حذف یکی از قدرت‌های آمریکا در منطقه و رسیدن جمهوری اسلامی به قدرت تاثیر شگفتی در گفتمان فلسطین داشت.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس تاکید کرد: در زمان وقوع انقلاب در ایران امام راحل افزون به سخن برای پیروزی انقلاب در ایران برای آزادی فلسطین سخنی را مطرح می‌کردند، مردم فلسطین نیز با وجود پیروزی و شکست‌های مختلف در سال 57 با عقد قرارداد کمپ دیوید آزادسازی قدس در یک انزوا قرار گرفت و در این شرایط صهیونیست‌ها اعلام کردند که پیروزی آنها قطعی است و پس از آن باید به دنبال نفوذ در جهان باشند.

شریف یادآور شد: پس از قرارداد کمپ دیوید یک ناامیدی محض در فلسطین شکل گرفت، در این شرایط در ایران انقلاب رخ داد، این انقلاب رای دشمن خیلی سخت بود تا جایی که وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد در ایران انقلابی به وقوع پیوسته که پس لرزهای این زلزله اسرائیل را داغون خواهد کرد.

وی افزود: امام راحل در راستای فلسطین سه اقدام بزرگ انجام دادند، ابتدا سفارت اسرائیل در ایران را تعطیل و سفارت فلسطین را راه اندازی کردند، سپس آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیده و در آخر هم به توانمندسازی مردم فلسطین پرداختند، اقدام امام راحل به نحوی بود که حمایت از مردم فلسطین یک تکلیف شرعی و قانونی در ایران به شمار می‌آمد.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس با بیان اینکه رهبری انقلاب نیز با تشکیل نیروهای قدس سپاه به قدرتمندتر شدن فلسطین در منطقه کمک کردند خاطرنشان کرد: امروز با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی ایران روز جهانی قدس در منطقه شکل گرفت و اسرائیل نه تنها تثبیت را از دست داد بلکه طرح از نیل تا فرات خود را هم فراموش کرد.

شریف ابراز داشت: اسرائیل امروز مجبور است دیوارهای بلندی را در منطقه اشغالی خود بکشد که با این وجود هم امنیت آنها تضمین نمی‌باشد زیرا آنها حق نیستند، از این رو یکی از دستاوردهای روز جهانی قدس این بود که نگذاشت آرمان‌های قدس فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه در روز جهانی قدس سال 96 شاهد کوتاه شدن مسأله خلافت داعش در سوریه و عراق خواهیم بود تصریح کرد: در این شش سال میلیون‌ها زن و مرد مسلمان را به همراه فرزندان آنها بی‌گناه قتل عام کردند و تمام خانه و آشیانه مسلمانان از بین رفت و تمام کسانی که تحت خلافت خود خوانده داعش نه تنها دستاوردهایی نداشته‌اند بلکه سبب تقویت نیروی مقاومت و ارتش کشورها شده است.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس بیان کرد: روند آینده برای مردم فلسطین امیدوارکننده است و برای اسرائیل مایوس‌کننده و طرفداران صهیونیست‌ها نیز در حال رفتن هستند و در آینده حرف‌های خوبی برای از بین رفتن داعش خواهیم شنید، در این میان حکام کشورهای عربی در حال برملا کردن روابط عادی و پنهان خود با اسرائیل هستند و وابستگی آنها به آمریکا و انگلیس پشت کردن به آرمان فلسطین است.

شریف ابراز داشت: آینده به نفع مردم فلسطین است، زیرا اسرائیل در افکار عمومی و میدان جنگ شکست خورده است، البته نباید فراموش کرد که مردم فلسطین خود نیز با زنده بودن روح مبارزات در این امر بسیار کمک کرده‌اند، مردم فلسطین ابتدا خود باید در داخل کشورشان مبارزات را ادامه دهند، همانگونه که در غزه، کرانه باختری و زندان‌ها با مقاومت توانستند با یک پتانسیل خوب در مقابل اسرائیل بایستند.

وی در ادامه گفت: امروز اسرائیل به خاطر حضور نیروهای مقاومت دچار یک سردرگمی است و حتی آنها از برآورد قدرت نظامی مقاومت نیز عاجز مانده‌اند، در این میان تقویت نیروهای جبهه مقاومت می‌تواند در دید افکار عمومی آنها را پیروز کند، امروز آمریکا به دنبال جایگزینی اسرائیل به جای ایران بود ولی فراموش کردند که ایران با وحدت، نیروهای قوی نظامی و آرمان‌های بزرگ انقلاب خود پایدارتر از همیشه است.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس افزود: گروه‌های اصلی فلسطین با ما غرابت فکری که دارند و نگاه بیرونی به فلسطین ضربه می‌زند و آنها باید برد اشته‌های خود متکی بوده تا همانند جنگ 33 روزه بتوانند موفقیت لازم را به دست آورند، افزایش قدرت آنها در غزه و کرانه باختری می‌تواند به پیروزی مردم فلسطین کمک کند، در جایی که همیشه صهیونیست‌ها متوقف شدند به خاطر مقاومت مسلمانان بوده است.

شریف با بیان اینکه اسرائیل هیچگاه اهل مذاکره و توافق نیست تصریح کرد: زبان اسرائیل همیشه زور و تزویر است، همیشه هم به دنبال این است که با تلاش‌های رسانه‌ای خود بهترین شرایط باشد اما هیچ‌وقت اینطور نبوده است، امروز اسرائیل از داعش ساخت دست خود نیز می‌ترسد.

تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس

وی در مورد برنامه‌های روز جهانی قدس در کل کشور نیز اضافه کرد: راهپیمایی امسال در 900 شهر کشور برگزار می‌شود، معیار برای انتخاب شهرها نیز وجود ائمه جمعه و برپایی نماز جمعه در آن شهر بوده است، مبداء راهپیمایی تمام شهرها مساجد هر شهر و مقصد هم مصلی محل برگزار نماز جمعه خواهد بود، ساعت راهپیمایی براساس شرایط اقلیمی شهرها ممکن است کمی تغییرات داشته باشد.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس با اشاره به برنامه‌های تهران در روز جهانی قدس یادآور شد: در پایتخت در 10 مسیر برنامه از ساعت 10:30 آغاز خواهد شد و مقصد پایانی هم مسیرها مصلی دانشگاه تهران می‌باشد، خطیب جمعه این هفته آیت الله احمد خاتمی و سخنران پیش خطبه هم دکتر علی لاریجانی خواهد بود.

شریف در مورد دیگر برنامه‌های جانبی این روز بیان داشت: ما در حدود 100 سخنور برجسته کشور را به شهرهای مختلف اعزام خواهیم کرد، بیش از چهار هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی این برنامه را پوشش می‌دهند، همچین اقلام تبلیغاتی با استفاده از چاپ پوستر، تراکت و کارتن پلاست و ارسال به استان‌های کشور همچون سنوات گذشته و توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهر تهران 2500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و در تمامی استان‌ها کشور مردم روزه‌دار از میادین اصلی شهر به سمت مسیرهای راهپیمایی می‌توانند حرکت کنند، شرکت مترو نیز به صورت رایگان در اختیار مردم است، همچنین جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور و آتش نشانی با استقرار در محل مسیرهای راه‌پیمایی به ارائه خدمات خواهند پرداخت، رژه گردان‌های الی بیت‌المقدس با لباس‌های متحدالشکل در تهران از میدان فردوسی تا خیابان قدس به همراه رجزخوانی علیه صهیونیست‌ها از دیگر برنامه‌های روز جهانی قدس است.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس در پایان گفت: سال گذشته در حدود 120 کشور مسلمان و غیر مسلمان در روز جهانی قدس حضور یافتند، این آمار هر ساله پس از دو هفته از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام می‌شود، همچنین در سال پیش 230 شست تخصصی در مورد فلسطین در کشورهای مختلف برگزار شد.

مسیرهای ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر تهران به شرح ذیل است:

  • مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد جامع ابوذر واقع در خیابان ابوذر(فلعه مرغی) خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد الجواد(ع)، میدان هفت‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر(عج) بلوار کشاورز، دانشگاه تهران
  • مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد حضرت امیر(ع)، کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
  • مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران/201/816/ب1
ارسال نظرات