۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۸۴۵۵
مسؤول فرهنگی فرودگاه امام خمینی مطرح کرد؛

راه اندازی نهضت تبلیغی در فرودگاه با استفاده از مبلغان بین المللی

مسؤول فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با استفاده از ظرفیت مبلغان مسلط به زبان های خارجی می توان نهضت تبلیغی در فرودگاه امام خمینی(ره) راه اندازی کرد.
فرودگاه فرودگاه

حجت الاسلام مجتبی ذال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در فرودگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد: برپایی نماز جماعت در 8 نمازخانه این فرودگاه یکی از برنامه های فرهنگی است که طی مدت اخیر در این مکان انجام شده که سبب شده تا فضای معنوی خوبی در اینجا حاکم شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی بسیار تأثیرگذار، برگزاری مراسم شب های قدر توسط گروهی از طلاب جهادی در ماه مبارک رمضان بود که برنامه های متنوعی مانند سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، میز احکام و پرسش و پاسخ ها اعتقادی و دینی در حاشیه این مراسم برگزار شد که توانست بسیاری از کارمندان و مسافران را به خود جذب کند.

مسؤول فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد: با توجه به اینکه این برنامه های فرهنگی برای اولین بار در این مکان برگزار شد، استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت که برای خودمان نیز جالب بود؛ این موضوع بیانگر این است که مردم تشنه دریافت معارف دینی و به دنبال معنویت هستند و وظیفه متولیان فرهنگی این است که زمینه را برای استفاده آنها فراهم کنند.

حجت الاسلام ذال برپایی نماز عید فطر را از دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده دانست و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه هایی مانند قرائت قرآن، بیان مسائل اخلاقی و احکام برگزار شد و همچنین بنابر رسم هرساله نیز نماز عید فطر برای کارمندان و مسافران در ترمینال فرودگاه برگزار شد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که می توان برای تبلیغ مباحث دینی انجام داد، استفاده از مبلغانی است که به زبان خارجی مسلط هستند و چون بسیاری از مسافران این فرودگاه از کشورهای مختلف هستند، می توان با استفاده از ظرفیت مبلغان مسلط به زبان خارجی نهضت تبلیغی راه اندازی کرد.

مسؤول فرهنگی فرودگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد: هماهنگی هایی با حوزه علمیه درباره اعزام مبلغ به فرودگاه انجام شده اما نیاز است تا حمایت جدی صورت بگیرد تا بتوانیم از این ظرفیت فوق العاده ای که وجود دارد استفاده کنیم.

حجت الاسلام ذال در ادامه ابراز کرد: یکی از مشکلات موجود این است که شورای فرهنگی در اینجا نداریم و ما درخواست تشکیل این شورا را داده ایم و منتظریم تا این شورا تشکیل شود تا بتوانیم برنامه های فرهنگی را بررسی و تصویب کرده و اجرا نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر فرودگاهی تبدیل شده، انتظار است که با حمایت مسؤولان، معاونت فرهنگی در ساختار اداری و مدیریتی فرودگاه ایجاد شود که در این صورت بسیاری از مشکلات مرتفع می شود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات