۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۵۱۱۰۸۳
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛

ارتقای دانش فنی و تعامل فن آورانه با جهان در دستور کار دولت دوازدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: واردات دانش فنی، ارتقای دانش فنی، همکاری فن آورانه و تعامل فن آورانه با جهان در دستور کار دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت.
شهین‌دخت مولاوردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی و تجلیل از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در آستانه آغاز فعالیت دولت دوازدهم و اجرای برنامه های این دولت قرار داریم.

وی گفت: مقدمات بسیاری از برنامه ها در دولت یازدهم فراهم شده است و ریل گذاری لازم به ویژه در حوزه اقتصادی و برنامه های اقتصادی صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دولت یازدهم چهار سال سخت با توجه به شرایطی که از دولت قبل تحویل گرفت، پشت سر گذاشت و با تحمل آنچه که از دولت قبل به ارث رسید در حال حاضر به وضعیتی رسیده ایم که زمینه برای برنامه های دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی فراهم شده است.

مولاوردی تصریح کرد: مهم ترین و کلیدی ترین شعار رئیس جمهور در انتخابات سال 92، آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ از طریق نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده و مؤثر با جهان بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که حاکم بر کشور بود دولت یازدهم به ناچار به اولویت بندی برنامه های خود پرداخت و بحث اقتصاد و معیشت و سیاست خارجی برای تحقق این شعارها و وعده ها در اولویت قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با آرامش و ثبات نسبی که بر کشور حاکم شد دولت توانست در کنترل تورم به موفقیت برسد، خاطرنشان کرد: با توجه به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد بحث درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری و دانش بنیان بودن اقتصاد در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

مولاوردی با بیان اینکه مهم ترین چالش کشور بحث اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این مشکلات اقتصادی سبب بسیاری از آسیب های اجتماعی و افزایش بیکاری می شود.

وی افزود: به هیچ وجه سیاست دولت بر خلاف تبلیغاتی که بعد از برجام و توافق هسته ای شاهد آن بودیم، به گشایش ها و باز شدن دروازه های کشور به سمت کالاهای تولید خارج تعلق نگرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سیاست برد _ برد در عرصه سیاست اقتصادی نیز مانند سیاست خارجی در دولت محقق می شود، گفت: واردات دانش فنی، ارتقای دانش فنی، همکاری فن آورانه و تعامل فن آورانه با جهان در دستور کار دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت.

مولاوردی با بیان اینکه متأسفانه خراسان جنوبی توجه کمتری به محور فناوری در بخش صنعتی کرده است، عنوان کرد: امیدواریم با فضایی که به وجود خواهد آمد شرایط خوبی برای فعالان اقتصادی به ویژه در خراسان جنوبی که در عرصه معدن غنی است فراهم شود.

وی تصریح کرد: امید داریم بتوانیم در مسیر توسعه متوازن کشور و متوازن منطقه ای گام های اساسی برداریم، تصریح کرد: دولت از نظر منابع دچار کمبود و ضعف نیست و آنچه که باید در کشور به آن توجه شود مدیریت منابع، شناسایی ظرفیت ها و مدیریت ظرفیت ها است./880/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات