۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۱۱۱۵۲
حجت‌الاسلام و المسلمین قوامی تشریح کرد؛

مؤلفه های اصلی رسیدن به نعمت های جاودانه بهشتی

امام جمعه پردیسان سبقت، هجرت، نصرت و ایمان را چهار مؤلفه اصلی برای رسیدن به نعمت‌های جاودانه بهشت معرفی کرد و گفت: کسی که خداوند از او راضی است منزلگاهی جز بهشت در انتظارش نیست.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم شامگاه چهارشنبه در درس اخلاقی که با عنوان «اخلاق در مدینه فاضله» در مسجد فاطمه زهرا(س) پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: اخلاق امتی که در معاشرت، سبک اقتصاد، مدیریت، زندگی و پیشرفت خود را پیرو پیامبر اکرم(ص) می‌دانند، باید از مسائل پیروی کند و به آن اعتقاد و التزام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت آیه 100 سوره توبه، بیان داشت: خداوند در این آیه از سه گروه مهاجرین، انصار و تابعین به سبب اعمال و رفتارشان ابراز خوشنودی می‌کند و آن سه گروه نیز در مقابل از خداوند خوشنود هستند.

وی با بیان این که رضایت خداوند از بنده‌اش بالاترین رضایت‌ها است، ابراز داشت: رضایت مردم از خداوند گاهی به صورت تکوینی و گاهی نیز به صورت تشریعی است، از این رو چنین بندگانی چه در حالت جنگ، صلح، سیل و زلزله چه هنگام اجرای احکام الهی همچون روزه گرفتن در گرما، پرداخت خمس و زکات از خداوند راضی خواهند بود.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این که اعمال بشر کیفیت زندگی او را در جهان دیگر رقم خواهد زد، تصریح کرد: کسی که خداوند از او راضی است منزلگاهی جز بهشت در انتظارش نیست، خداوند برای چنین انسانی در آخرت باغ‌هایی همراه با نهر‌های روان عطا خواهد کرد.

وی با بیان این که بدون شک خداوند متعال از مدافعان حرم رضایت کاملی دارد، افزود: انسان‌هایی که از بدی‌ها و خودی‌ها هجرت کرده و از نفسانیت‌ها و لذت‌های دنیوی خود را نگه داشته‌اند بی‌تردید سزاوار بهشتی جاودانه هستند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی سبقت، هجرت، نصرت و ایمان را چهار مؤلفه اصلی برای رسیدن به نعمت‌های جاودانه بهشت معرفی و خاطرنشان کرد: یک ورزشکار برای رسیدن به پیروزی بزرگ و دریافت مدال طلا، سالها خود را به مشقت و دشواری‌های مختلفی می‌اندازد تا در نهایت به هدف خود برسد.

وی سبقت گرفتن از یکدیگر در اعمال نیک را از دیگر ویژگی‌های مردمان مدینه فاضله دانست و اظهار داشت: نخستین خصوصیت شهروندان مدینه فاضله سبقت گرفتن از یکدیگر در کار‌های خوب بوده است، بنابراین بکوشید تا در کار‌های خوب، ساخت و سازها و یاری مستمندان پیشتاز باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: انسانی که در نیکی کردن به بندگان الهی پیشگام‌تر از دیگران است، بی‌تردید در ورود به بهشت نیز از دیگران جلوتر خواهد بود./878/202/ب2

ارسال نظرات