۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۲۲۶
امام جمعه بجنورد:

بانوان محجبه با حضور در خیابان‌ها امر به معروف عملی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید بانوان محجبه دسته‌جمعی به خیابان‌ها بروند تا امر به معروف عملی کنند، گفت: وقتی افراد باحجاب و چادری زیاد باشد بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها میدان برای حضور پیدا نمی‌کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید «مَا اَلْمُجَاهِدُ اَلشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ» و تأکید می‌کند اجر مجاهد شهید از اجر کسی که قدرت بر گناه داشته باشد ولی عفت به خرج بدهد، بزرگ‌تر نیست.

وی افزود: این حدیث نمی‌گوید مقام انسان باحجاب و با عفاف از شهید بالاتر است بلکه می‌گوید هم‌تراز شهید است؛ یعنی انسان با عفت به‌ اندازه‌ای اوج گرفته که در تراز و ردیف مجاهد شهید قرار گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده امام علی(ع) عفت به‌ اندازه‌ای انسان را به تعالی می‌رساند که او را هم‌تراز شهیدان راه خدا قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حتی در زمان جنگ هم حجاب و خون شهید با هم مقایسه می‌شد، اضافه کرد: نقش خانواده و عفت و حیا بسیار مهم است؛ به همین دلیل در دوران دفاع مقدس هم خانواده‌های متدین پایبند به ارزش‌های دینی بیشترین شهدا را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: مولای متقیان در ادامه می‌فرماید «لَکَادَ اَلْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ اَلْمَلاَئِکَهِ»؛ انسان پاک‌دامن و عفیف و باحیا به‌اندازه‌ای مقام بالایی دارد که باید به او فرشته گفت یا انسان عفیف و باعفت به‌اندازه‌ای اوج گرفته که نزدیک است به مقام فرشته برسد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه جایگاه عفت در کلام امیرمؤمنان(ع) بسیار والا است، تصریح کرد: این امام همام انسان عفیف را هم‌تراز شهید دانسته و فرموده فرد عفیف شایسته است که در ردیف فرشتگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید در مقابل افرادی که بدحجابی و بی عفافی را در جامعه به نمایش می‌گذارند لشگر انسان‌های متدین همراه با عفاف و حجاب درست کنیم.

وی با اشاره به اینکه خانم‌های باحجاب و باحیای ما کم نیستند اما به‌ اندازه‌ای عفیف هستند ظاهر نمی‌شوند، اضافه کرد: باید این بانوان گاهی دسته‌جمعی به خیابان‌ها بروند تا امر به معروف عملی کنند و برخی نگویند در این شهر افراد چادی کم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ریشه‌های تدین در این استان عمیق است، گفت: باید منکرها را به وسیله معروف‌ها کنار بزنیم؛ زیرا وقتی حجاب و چادر زیاد شد بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها میدان حضور پیدا نمی‌کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات