۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۵۷۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم:

درایت آیت‌الله جنتی سبب تداوم حرکت انقلابی شورای نگهبان است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم گفت: درایت آیت الله جنتی در بدنه شورای نگهبان بسیار موثر بوده و کمک کرده تا این شورا در مسیر صحیح خود قرار گرفته و همواره بتواند به عنوان نهادی مقدس حافظ اسلام و انقلاب به شمار آید.
شورای نگهبان

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تشکیل نظام اسلامی یکی از مراحل سیر تکاملی انقلاب اسلامی است، گفت: تشکیل شورای نگهبان به دستور امام خمینی(ره) با این هدف بود که تشکیل نظام اسلامی به مرحله کامل‌تری برسد.

وی افزود: با توجه به وظایف شورای نگهبان و اینکه این شورا به عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی است نقشی مهم و اساسی در حفظ و حراست کشور در مقابل هجمه دشمنان داخلی و خارجی دارد.

اصغری با اشاره به نقش و کارکرد ویژه و مهم شورای نگهبان برای مقابله با هجمه ها و نفودهای داخلی و خارجی دشمن، بیان داشت: دشمن همواره در جهت تضعیف این نهاد تلاش می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم نظارت بر قانون و سلامت برگزاری انتخابات را از وظایف شورای نگهبان دانست و ابراز کرد: در این سال‌های اخیر دشمن همین وظیفه را مورد هدف قرار داده تا با بی اعتمادی مردم به شورای نگهبان تشویش را در اذهان عمومی تقویت کنند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

وی با بیان اینکه بدنه شورای نگهبان از همین مردم است، گفت: شورای نگهبان در نظام اسلامی نقش بسزایی ایفا می‌کند و از سال‌های بعد از تشکیل این شورا همواره یکی از مهم ترین نهادهای حکومتی به شمار می‌آید.

اصغری با اشاره به دستاوردهای مهم شورای نگهبان، تصریح کرد: از جمله دستاوردهای مهم شورای نگهبان در این سال‌ها می‌توان به نظارت بی نقص بر برگزاری چندین دوره انتخابات سالم و عاری از هر گونه اشکال است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم ادامه داد: در مرحله قانون گذاری نیز نظارت شورا همواره به عنوان یک نهاد مهم تاثیر گذار بوده است چرا  که اگر این تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای محترم شورای نگهبان نبود چه بسا نظام اسلامی دچار آسیب‌های بسیار جدی و جبران ناپذیری مانند نفوذ عناصر دشمن به متن حاکمیت و اجازه دخالت آنان در امور قانون گذاری داده می‌شد که با تلاش‌های مستمر این نهاد مقدس ایران همواره هدفی دست نیافتنی برای دشمنان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در حفاظت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب جایگاهی رفیع دارد، گفت: حضور فقها در شورای نگهبان به عنوان اعضای شورا و چشم بیدار انقلاب اسلامی بوده و همواره نگهبان مصالح اسلام و مسلمین هستند.

اصغری در ادامه با بیان اینکه فقهای شورای نگهبان مانع بسیاری از خطاهای انسانی هستند، خاطرنشان کرد: در این مسیر تدبیر، ایستادگی و توانایی آیت الله جنتی در بدنه شورای نگهبان بسیار موثر بوده و کمک کرده است تا شورای نگهبان در مسیر صحیح خود قرار گرفته و همواره بتواند به عنوان نهادی مقدس حافظ اسلام  و انقلاب بدرخشد./813/ت302/ب1

ارسال نظرات