۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۳۸۳۳
مدیرعامل خبرگزاری رسا: 

نفوذ اندیشه سکولار در حوزه‌های علمیه نگران‌کننده است

مدیرعامل خبرگزاری رسا گفت: اگر برای مقابله با تفکر سکولاری در حوزه اقدام نشود، نفوذ جریان‌های فکری که با ارزش‌های انقلاب زاویه دارند، به این مراکز دینی و علمی بسیار محتمل است.
دیدار با امام جمعه تبریز دیدار با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تلاش جریان‌های فکری و رسانه‌های معاند نظام برای انقلابی زدایی در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: آنچه امروز نگران‌کننده است؛ نفوذ اندیشه سکولار در حوزه‌های علمیه است.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر حوزه‌های علمیه عامل و منشأ اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند، برای براندازی نظام اسلامی بایستی از خود حوزه و روحانیت شروع کرد و با نفوذ در اندیشه این قشر فرهیخته و ترویج تفکرات سکولاریستی زمینه‌های براندازی انقلاب فراهم شود.
حجت الاسلام محققی با اشاره به این‌که دشمنان برای ناکارآمدن نشان دادن حوزه‌های روحانیت و ائمه جمعه و جماعات برنامه‌ریزی دقیق و دراز مدت دارد، گفت: اگر برای مقابله با تفکر سکولاری در حوزه اقدام نشود، نفوذ جریان‌های فکری که با ارزش‌های انقلاب زاویه دارند، بسیار محتمل است.
وی با بیان این‌که باید به فکر کادرسازی و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه رسانه با هدف مقابله با جریان‌های فکری معاند باشیم، افزود: خبرگزاری رسا از بدو تأسیس در سال 82 تاکنون توانسته در این زمینه اقدامات ارزشمند و مهمی داشته باشد و امروز تبدیل به مرجع رسمی اخبار حوزه و روحانیت شده است.
مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت حضور روحانیت در عرصه رسانه، تأکید کرد: امروزه برای مقابله با اندیشه سکولار بایستی روحانیان انقلابی از ابزار رسانه و تبلیغ در فضاهای مختلف رسانه‌ای غافل نشوند. امروزه طلاب فاضل، باسواد و انقلابی اهل رسانه در خبرگزاری رسا حضور دارند تا بتوانند در عرصه تبلیغ رسانه ای گامی مؤثر بردارند.
حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: به همان اندازه که انتصاب حضرتعالی مورد خوشندی اقشار مؤمن، انقلابی و متدین قرار گرفت، دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را نگران کرده است.
وی با قدردانی از نگاه دقیق و تخصصی امام جمعه تبریز نسبت به بحث‌های رسانه‌ای گفت: آماده هرگونه تعامل و همکاری با بیت نماینده ولی فقیه در استان هستیم و خود را بی‌نیاز از رهنمودهای شما نمی دانیم و انتظار داریم با اشراف و رهنمودهای دلسوزانه در ارتقای جایگاه رسانه‌ای خبرگزاری رسا ما را یاری کنید./935/پ
۲۰۱/ب۱

 

ارسال نظرات