۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۱۴۶۴۰
نماینده مردم تبریز: 

موازی‌‌کاری در عرصه فعالیت های قرآنی مشهود است

سعیدی با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال ارائه طرحی برای حذف موازی‌کاری دستگاه های متعدد متولی فرهنگ قرآنی است، گفت: ساماندهی مراکز و مؤسسات قرآنی در اولویت قرار دارد.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: سفر اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان و حضور در جلسات تخصصی متعدد با دستاوردهای مهمی همراه بوده است.

وی با بیان این‌که به دنبال تحقق و اجرای مصوبات سفر اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم، خاطرنشان کرد: قرار است تصمیمات مهمی در مجلسبا حضور مسؤولان مربوطه برای مشکلات فرهنگی استان اتخاذ شود، ضمن این‌که پیگیری در خصوص مسائل مربوط به تبریز 2018 نیز در برنامه ها قرار دارد.

سعیدی یکی از مهم‌ترین مشکلات طرح شده در جریان سفر کمیسیون فرهنگی را موازی‌کاری نهادهای مختلف فرهنگی دانست و افزود: متأسفانه این معضل یک امر فراگیر در کشور شده است، به این‌گونه که نهادها، دستگاه‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی کارهای مفیدی در عرصه فرهنگ دارند، اما به دلیل موازی کاری اثرگذاری عمیقی را شاهد نیستیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال ارایه طرحی برای حذف موازی‌کاری دستگاه های متعدد متولی فرهنگ قرآنی است، گفت: ساماندهی مراکز و مؤسسات قرآنی در اولویت قرار دارد و به دنبال تهیه طرحی در این زمینه هستیم.

وی تعدد مراکز قرآنی و نبود متولی واحد را مشکل اصلی این عرصه دانست و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و بسیج و همچنین نهادهای غیردولتی و مردم‌نهاد در زمینه فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند، اما متولی واحدی ندارند که این مسأله باید حل شود.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بهترین فرصت برای ترویج ارزش‌های دینی و مهارت های زندگی دانست و اظهار داشت: متأسفانه در زمینه غنی سازی اوقات فراغت نیز با معضل موازی کاری نهادهای متولی مواجه هستیم و آمار دقیقی از عملکردها وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: انتخاب تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام فرصتی برای ترویج ارزش های دینی و تبیین هویت شیعی در منطقه آذربایجان و تبریز است، پیوند نسل جوان جامعه با هویت شیعی اهمیتی مضاعف دارد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات