۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۱۵۰۸۶
کارشناس روابط بین الملل:

دیدار مقتدا صدر و محمد بن سلمان پیامدهای تفرقه‌انگیزانه دارد

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه مقتدا صدر از روز اول ورود به صحنه سیاست در عراق بازیچه قرار گرفت، گفت: دعوت از وی برای حضور در عربستان با توجه به سوابق و مواضع ناخوشایند سیاسی در راستای تفرقه افکنی میان شیعیان صورت می گیرد.
 دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان در جده

غلامرضا نریموسائی، کارشناس روابط بین الملل و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر مقتدا صدر به عربستان سعودی و ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه سفر مذکور برای کاهش تنش میان عربستان و عراق صورت می گیرد، اظهار داشت: حضور ثامر السبهان سفیر اخراجی عربستان از عراق که توهین ها و دخالت های بی شماری در امور عراق داشت در مراسم استقبال از مقتدا صدر نویدبخش نیست هر چند که قطعا در مهیا ساختن شرایط سفر نقش مهمی داشت.

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به دیدار مقتدا صدر با ولیعهد عربستان سعودی ابراز داشت: خصومت محمد بن سلمان با عراق و شیعیان و دیدار با مقتدا صدر پیامدهای منفی دارد و به هیچ وجه در در راستای کاهش تنش شیعیان و سنی ها و تحسین روابط عراق و عربستان نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نتایج چنین سفری در روزهای آینده بر همگان آشکار خواهد شد، افزود: استقبال سفیر اخراجی عربستان از عراق از مقتدا صدر قطعا حامل پیام های منفی است و تفرقه افکنی در عراق قدرتمند امروز و میان شیعیان از اهداف عربستان برای دعوت از مقتدا صدر بود.

نریموسائی با اشاره به جایگاه و قدرت مرکزی مقتدا صدر خاطرنشان کرد: پس از کسب پیروزی در موصل و سرکوب داعش در عراق، سوریه و لبنان که سبب تقویت شیعیان و جبهه مقاومت شده است؛ چنین دعوت هایی برای تفرقه و شکاف میان شیعیان و دولت عراق است.

وی با بیان اینکه مقتدا صدر بازیچه قرار گرفته است، تصریح کرد: مقتدا صدر از روز اول ورود به صحنه سیاست در عراق بازیچه قرار گرفت و دعوت از وی برای حضور در عربستان با توجه به سوابق و مواضع ناخوشایند سیاسی در راستای تفرقه افکنی میان شیعیان صورت می گیرد./9456/ب۳۰۲/د

ارسال نظرات