۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

کوتاهی نسبت به مطالبات رهبری جفای به مردم است

نماینده خبرگان با بیان این که دستگاه دیپلماسی نباید اشتباه گذشته خود را تکرار کند، گفت: خوش بینی که در اوایل مذاکرات وجود داشت الان نباید وجود داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: دستگاه دیپلماسی کشور با وجود حسن نیت و توانمندی در گفت وگوها، نتوانسته اهدافی را که ملت ایران و رهبر معظم انقلاب در مذاکرات دنبال می کردند، تأمین کند.

وی افزود: اگر چه ایران حسن نیت خود را در وعده ها و اقدامات نشان داد؛ اما طرف مقابل به تعهدات پایبند نیست، ایران اقدامات خود را به سرعت اجرایی کرد که البته این هم یکی از اشتباهات به شمار می آید، چون باید به تدریج و بخشی از تعهدات را اجرایی می کردند تا ببینند طرف مقابل وعده های خود را عملی می کند یا خیر!

رییس دانشگاه قم با بیان این که در حال حاضر دستگاه دیپلماسی نباید اشتباه گذشته خود را تکرار کند، اظهار داشت: خوش بینی که در اوایل مذاکرات وجود داشت الان نباید وجود داشته باشد، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی اصلا در این زمینه ها نباید کوتاه بیاید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید اهداف خود را از طریق دیپلماسی دنبال کند، اگر نتواند اهداف خود را دنبال کند ضعف دیگری در کارنامه مسؤولان به ویژه دیپلماسی کشور ثبت خواهد شد، آنچه که رهبر معظم انقلاب می فرماید باید از سوی دستگاه دیپلماسی سرلوحه کارها، برنامه ها، اظهار نظرها و موضع گیری ها قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ابراز داشت: متأسفانه در یک جلسه شاهد بودم یکی از افرادی که در مذاکرات حضور داشت این گونه اظهار می کرد که اگر رهبری نکته ای را می فرمایند توجه می کنیم که آیا مورد تأکید ایشان قرار دارد یا مورد تأکید نیست، در واقع می خواستند بگویند اگر مطلبی مورد تأکید رهبری نباشد در عمل خیلی به آن توجه نمی کنیم.

وی عنوان کرد: کوتاهی نسبت به مطالبات رهبر معظم انقلاب جفای به مردم ایران است، هر جا که به فرمایشات و مطالبات رهبر انقلاب عمل کردیم پیش رفت داشته و موفق بودیم؛ اما هر زمان که عمل نکردیم شکست خوردیم و هزینه گزافی بر ما تحمیل شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نباید فضا به گونه ای رقم زده شود که رهبر انقلاب مجبور شوند در برخی جزئیات کارها ورود پیدا کنند، افکار عمومی ملت ایران می طلبد که برخورد قاطعی با آمریکا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: وقتی سپاه به مقر تروریست ها حمله موشکی کرد احساس عزت دوباره ای به مردم دست داد، در جریان مذاکرات و در حال حاضر در اثر جملات مسؤولان آمریکایی احساس ذلت به انسان دست می دهد، ما امت اسلامی هستیم که از شعارهای امام حسین(ع) از جمله «هیهات مناالذلة» تبعیت می کنیم.

رییس دانشگاه قم گفت: کشورهای دوست و اسلامی که در عمل هم همراهی با نظام و انقلاب را نشان دادند اگر ببینند که در گفت وگو با آمریکا سستی نشان می دهیم و از مواضعی که بیش از 3 دهه بر آن ها ایستادگی کردیم و هویت انقلاب هستند کوتاهی می کنیم نتیجه خوبی نخواهد داشت و این روش را شهدا نخواهند بخشید؛ نباید کاری کنیم که افکار عمومی امت اسلامی که خود را به ایران نزدیک می دانند با برخی کارها احساس فاصله کنند./1323/  ۳۰۲/ص

ارسال نظرات