۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۸۰۰
در طرح معین الضعفا؛

زیارت اولی های خراسان جنوبی به مشهد مقدس اعزام می شوند

مسؤول ستاد مردمی معین الضعفا خراسان جنوبی گفت: زیارت اولی های استان در طرح معین الضعفا با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام می شوند.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محمدرضا نخعی پور، مسؤول ستاد مردمی معین الضعفا خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: ستاد مردمی معین الضعفاء خراسان جنوبی همزمان با دهه کرامت در استان به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این ستاد از دو سال گذشته به صورت غیر رسمی کار خود را در استان آغاز کرده است، گفت: ستاد مردمی معین الضعفا به هیچ نهاد و یا ارگانی وابسته نیست و تمام کارهای این ستاد به کمک های مردمی انجام می شود.

مسؤول ستاد مردمی معین الضعفاء خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مأموریت های ستاد، شناسایی، جذب و اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس است، افزود: در حال حاضر حدود 4 هزار نفر در سنین مختلف در استان زیارت اولی هستند که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند.

نخعی پور تصریح کرد: همچنین اعزام کسانی که از زیارت آن ها 15 سال گذشته است و کمک به افراد بی سرپرست و بد سرپرست یکی از رسالت مهم این ستاد است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 300 نفر زیارت اولی به صورت رایگان و با کمک خیران از خراسان جنوبی به مشهد اعزام شدند، ادامه داد: مدت اقامت زیارت اولی ها در مشهد چهار روز است و به صورت رایگان از اماکن دیدنی مشهد بازدید می کنند.

مسؤول ستاد مردمی معین الضعفاء خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این ستاد نیازمند کمک خیران است و تمام افراد زیارت اولی استان در صورت تامین مورد نیاز منابع تا چهار ماه آینده به مشهد مقدس اعزام می شوند.

نخعی پور با اشاره به اینکه هزینه هر کاروان حدود 4 میلیون تومان است، اظهار کرد: خیران برای کمک به این ستاد می توانند به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و یا مسؤولان کانون ها در مساجد محله مراجعه کنند.

وی افزود: زیارت اولی های شهرستان های محروم و مرزی استان مانند نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه در اولویت اعزام به مشهد مقدس قرار دارند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات