۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۱۷۴۴۱
آیت الله موحدی کرمانی:

باید مراقب حقوق مردم باشیم

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته افزون بر رعایت مسائل اخلاقی در جامعه بر احقاق حقوق مردم در جامعه تاکید کرد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت حفظ تقوا و دوری از گناه عنوان کرد: انسان باید تلاش کند که در دنیا تقوا را رعایت کرده و ادب در برابر خدا راحفظ کند و اگر با گناهان خود به محضر خدا جسارتی کرده است، عذرخواهی نماید.

وی افزود: خدا در قیامت نسبت به برخی ها با سهولت و آسانی برخورد می کند و این افراد کسانی هستند که بنابر آیه قرآن، نامه اعمالشان به دست راست آنها داده می شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان ها در دنیا تلاش می کنند و اعمالی را انجام می دهند و سپس به سوی لقاء الهی حرکت می کنند و اگر نامه اعمالشان به دست راستشان داده شود خوشحال می شوند که از این موقف سرافراز خارج شده اند.

آیت الله موحدی کرمانی گناه کردن را  نوعی جهالت دانست و خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که خداوند با بنده اش تا سن 40 سالگی با یک آسانی و وسعت برخورد می کند و اگر بنده گناهی مرتکب شود، با یک پشیمانی او را می بخشد اما بعد از آن خداوند به دو فرشته مأمور اعمال انسان می گوید؛ از حالا به بعد با شدت و غلظت با این آدم رفتار کنید و هرکاری از کوچک و بزرگ انجام داد همه را ضبط کنید.

وی اضافه کرد: جهالت است که انسان گناه کند چون به سوی سراشیبی مرگ می رود و گناهانی که انسان انجام می دهد یک نوع نیستند چراکه برخی از گناهان هستند که به دنبالش غضب خداست و انسان با ارتکاب آنها باید خود را برای آتش غضب الهی آماده کند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی راه را برای شناخت گناهانی که موجب غضب الهی می شوند باز کرده اند و می فرمایند:«خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است؛ غضبش را در گناهان پنهان کرده است، مراقب باشید هیچ گناهی نکنید شاید در گناهی که از نظرتان کوچک باشد غضب خدا نهفته باشد، رضایش را در طاعتش پنهان کرده، پس هیچ عبادتی را ترک نکنید، ولی خود را در بین بندگانش پنهان کرده و نمی دانید چه کسانی ولی خدا هستند پس باید تلاش کنید که به هیچ بنده ای از بندگان خدا اهانت نکنید شاید همین فرد ولی خدا باشد و چهارم اینکه خداوند اجابت را در دعایش پنهان کرده و حتی الامکان به هر دعایی روی بیاورید چراکه شاید اجابت خدا در دعایی باشد که انجام می دهیم و در نظرمان نمی آید.»

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در روز قیامت برخی انسان ها مطالبه گر شده و دامن ما  را می گیرند و از ما به خدا شکایت می کنند و گاهی امام زمان(عج) دامن ما را می گیرد و ما را مؤاخذه می کند که چرا خمس ندادید، مگر نمی دانستید خمس متعلق به من است؟

وی ابراز کرد: شهید رجایی می گفت از این می ترسم که حقی از یازده میلیون انسانی که به من رأی داده اند بر گردنم باشد و در قیامت از من مطالبه حقشان را کنند؛ پس ما باید مراقب حقوق مردم باشیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: در قیامت انسان به مادر خود می رسد، به جای خوشحالی از او فرار می کند، از دست پدر، فرزندان، برادر و همسر خود فرار می کند؛ چرا که به این ها مدیون است و تا انسان فرصت دارد اگر حقی از دیگران بر گردنش است باید آن ها را جبران کند زیرا قیامت یوم الحساب است و باید پاسخ تمام این حق ها را داد./872/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات