۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۱۸۴۴۹
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش ۲۰ طلبه جدیدالورود در مدرسه علمیه عشایری محدثه بازفت

مدیر مدرسه محدثه بازفت با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید ۲۰ طلبه جدیدالورود خواهر در این مدرسه پذیرش می شوند، گفت: این مدرسه یک مدرسه عشایری است که در مرز بین استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان قرار دارد.
حوزه علمیه خواهران

فاطمه رضایی، مدیر مدرسه محدثه(س) بازفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید تحصیلی، همه امکانات و آمادگی های لازم برای آغاز به کار طلاب فراهم شده است، گفت: مدرسه علمیه محدثه بازفت یک مدرسه عشایری است که در مرز بین استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید 20 طلبه جدیدالورود خواهر در این مدرسه علمیه پذیرش خواهند شد، اظهار کرد: این مدرسه بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و هنوز با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

رضایی با بیان اینکه محرومیت مالی و فرهنگی در این منطقه موج می زند، تصریح کرد: باید نسبت به این مدارس علمیه نگاه ویژه ای صورت گیرد چراکه با سایر مدارس تفاوتهای بسیاری دارند؛ مردم این منطقه به خاطر عشایر بودن مستعد تهاجم فرهنگی هستند.

مدیر مدرسه محدثه(س) بازفت با تأکید بر اینکه نقش طلاب خواهر در رشد فکری و فرهنگی مردم این منطقه غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم این منطقه در فقر فرهنگی کامل به سر می برند تا جایی که با ابتدایی ترین احکام دین بیگانه هستند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: باید حوزه علمیه خواهران در این منطقه هم از نظر سخت افزاری و امکانات و هم از نظر نرم افزاری به شدت تقویت شود تا بتوان فعالیت هایی درخور منطقه انجام داد؛ به یقین نقش حوزه های علمیه در کاهش آسیبهای اجتماعی این منطقه نقشی راهبردی و اساسی است.

وی با انتقاد از حجم بالای دروس آموزشی حوزه تصریح کرد: حجم دورس آموزشی آنقدر بالا است که سایر فعالیتهای تبلیغی، اخلاقی و معرفتی را تحت الشعاع قرار می دهد؛ اگر می خواهیم پیشتاز عرصه معنویت و تبلیغ باشیم باید به امور دینی و تبلیغی توجه ویژه داشتیم و این مستلزم کار مستمر است.

رضایی در پایان با تأکید بر اینکه باید در حوزه های علمیه به سمتی برویم که تنها دروس اصلی تدریس شود و بقیه زمان به کارهای تبلیغی و دینی بپردازیم، افزود: اگر می خواهیم کیفیت فعالیتها بالا رود و امور تهذیبی و معرفتی جای خود را در حوزه های علمیه به شایستگی پیدا کند، باید به این سمت حرکت کنیم و این از ضرورتها است./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات