۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۱۹۱۸۰
آیت الله علما مطرح کرد؛

اخلاق و رفتار اسلامی، عاملی بازدارنده در مقابل هجمه های دشمن

آیت الله علما با اشاره به اینکه اخلاق و رفتار اسلامی عامل بازدارنده در مقابل هجمه های دشمنان است، گفت: منبر پاسخگوی بسیاری از مسائل نیست و باید در این زمینه ها عملأ اقدام صورت گیرد تا هجمه های دشمنان خنثی شود.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ابراز داشت: باید تلاش کنیم خادم خوبی برای انقلاب و اسلام باشیم و تا زمانی که از الطاف الهی بهره مند هستیم برداشت خوبی از این الطاف برای آخرت خود داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه جزء استان هایی است که از حیث فرهنگی دچار فقر بوده و نیازمند تلاش بیشتری در امور دینی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از حیث پیشینه علمی و فکری سابقه ای خوب و درخشان داشته است اما متأسفانه زمینه خوبی برای ظهور مسائل دینی در استان ایجاد نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: در گذشته مسجد حاج شهبازخان حوزه علمیه کرمانشاه بود و با تلاش علمای اسلام این حوزه علمیه ایجاد شد و رونق پیدا کرد.

آیت الله علما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در راستای بیانات رهبری درباره اسکان اساتید در کرمانشاه، بیش از 60 باب ساختمان و آپارتمان در سراسر استان ساخته و بیش از 20 باب منزل نیز رهن و اجاره شد و این حرکت سبب بهبود وضعیت استان از لحاظ حضور اساتید شده است.

وی اظهار داشت: امروز مدارس علمیه در سراسر استان از رونق خوبی برخوردار بوده و با تمام فراز و نشیب های استان و مسائل سیاسی که وارد فضای طلبگی شد، خوشبختانه حوزه علمیه استان رونق پیدا کرده است.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: در شبهای پنجشنبه بیش از 100 طلبه در راستای تبلیغ دین به روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند و مدیر جدید حوزه علمیه استان نیز باید با جدیت این مهم را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان داشت: باید رویکرد جذب داشته باشیم و طلبه های پخته و عامل به انقلاب و اسلام تحویل دهیم.

آیت الله علما تأکید کرد: مسائل مهمی که طلاب باید به آن پایبندی داشته باشند تهذیب نفس و تقوا است، رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به تهاجمات فرهنگی دشمنان اخطار دادند، منبر پاسخگوی بسیاری از مسائل نیست و باید در این زمینه ها عملأ اقدام صورت گیرد تا هجمه های دشمنان خنثی شود.

وی یادآور شد: اخلاق و رفتار اسلامی بسیار اثرگذار بوده و می تواند عامل بازدارنده در برابر دشمنان باشد و آثار آن تا سالها باقی خواهد ماند در نتیجه طلاب باید باتقوا و عالم از حوزه علمیه خارج شوند و این امر سبب تداوم اسلام خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن تقدیر از اقدامات مثبت و سازنده حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی افزود: حجت الاسلام موسوی اقدامات اساسی، ریشه ای و زیربنایی را انجام داد و این امر بسیار قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: امید است موانع و مشکلات مدرسه بین المللی سرپل ذهاب نیز مرتفع شده و این مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب ایجاد شود.

آیت الله علما در پایان گفت: باید اصل کار و ترویج معنویت و علم دین را مدنظر قرار داد و این امر تنها با ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب انجام پذیر است./8571/پ202/ب1

ارسال نظرات