۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۱۹۶۴۶
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم:

ارتباط مستمر دستگاه‌های اجرایی با حوزه علمیه زمینه‌ساز ایجاد جامعه دین‌مدار است

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) خراسان شمالی گفت: ارتباط مستمر و تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با حوزه علمیه زمینه‌ساز ایجاد جامعه‌ای دین‌مدار و ارزش محور است.
حجت الاسلام سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه با مسؤولان اجرایی استان، به نمایندگی از مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدارس علمیه استان پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مدارس علمیه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: ارتباط مستمر و تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان با حوزه علمیه گامی مؤثر در ایجاد جامعه‌ای دین‌مدار و ارزش محور است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: از مسؤولان اجرایی استان انتظار داریم زمینه هم‌افزایی و تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی و اجرایی استان با مدارس علمیه را فراهم کنند.

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به دیدگاه‌های مدیران مدارس علمیه به تشریح توانمندی‌های مدارس علمیه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان پرداخت و گفت: تشکیل کارگروه ویژه از مسؤولان حوزوی و مدیران مرتبط اجرایی برای شناسایی ظرفیت‌های مدارس علمیه در بخش‌های مختلف می‌تواند اقدام مناسبی در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: این کارگروه همچنین می‌تواند برای هم‌افزایی در ظرفیت‌ها، آسیب‌شناسی، تقویت نقاط قوت و همکاری در بخش‌های مختلف به حل آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام سعادتی با قدردانی از پذیرش پیشنهاد تشکیل این کارگروه به‌عنوان یکی از مصوبات جلسه، افزود: حمایت و پشتیبانی از نشست‌های کارشناسانه کارگروه و همچنین فراهم کردن بستر حضور مدیران مدارس علمیه در جلسات شورای اداری و سایر جلسات شهرستانی مرتبط با مسائل فرهنگی می‌تواند حوزه علمیه و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ را در خدمت هدفمندتر به اقشار مختلف جامعه کمک کند.

فاطمه رجعتی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) هم به نمایندگی از مدیران مدارس علمیه خواهران با اشاره به اهمیت جایگاه علمی حوزه‌های علمیه خواهران، پیشنهاد کرد تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از پژوهش‌های علمی با موضوعات سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های اجتماعی با ادارات و نهادهای مرتبط علمی و پژوهشی منعقد شود تا برای کاربردی کردن نتایج پژوهش‌ها زمینه‌سازی شده و همچنین اقدامی مهم در عرصه انتقال دانش دینی به دستگاه‌های اجرایی استان صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت علمی موجود در مدارس علمیه خواهران، آمادگی لازم برای همکاری درزمینهٔ برگزاری کارگاه‌های علمی و تخصصی در ادارات و نهادها از سوی مدارس علمیه وجود دارد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات