۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۰۳۰۷
به مناسبت آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی مطرح شد؛

توصیه های نماینده خبرگان رهبری به شوراهای اسلامی شهر و روستا

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده خبرگان رهبری در یادداشتی به مناسبت آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ توصیه هایی مطرح کرد.
آیت الله هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در یادداشتی به مناسبت آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ توصیه هایی مطرح کرد.

وی در این یادداشت که به دفتر خبرگزاری رسا در تبریز ارسال شده است؛ گفت: روز اول شهریور ماه 96 روز بسیار مبارکی است؛ روز آغاز پنجمین دوره شورای اسلامی در سراسر کشور و پیش شروع هفته دولت و آغازین روزهای شروع کابینه دولت دوازدهم می باشد چنین روز مبارکی را یعنی روز شوراهای اسلامی، هفته دولت و روزهای آغازین دولت دوازدهم را به ملّت شریف ایران و به پیشگاه مقام عالی ولایت و به ریاست محترم جمهور و به کابینه جدید دولت اسلامی تبریک و شهادت مظلومانه شهید رجائی و شهید باهنر را با یاد نام و خاطره آنها تسلیت می گویم.

آنگاه رشته سلام و کلامم را به شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی مخصوصاً شورای شهر تبریز مصروف می دارم:  ای رؤسا و اعضای محترم شورای اسلامی شهرها و روستاها و ای مردم غیور و ولایتمدار آذربایجانشرقی سلام بر شما، سلام بر شهیدان تابناک شما، سلام بر رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز شما، سلام بر جمع شما و بر فرد فرد شما، چنانکه می دانید اولین روز شهریور 96 روز تشکیل پنجمین شورای اسلامی است شما در این روز مبارک گرد هم آمدید جمع با صفای شورائی خود را تشکیل دادید کارتان و خدمتتان را رسماً آغاز کردید گوارا و مبارکتان باد بکوشید و مراقبت کنید که سالم، صادق، فعال، خدمتگزار و شایسته نظام و انقلاب اسلامی باشید مخصوصاً شورای اسلامی شهر تبریز که شورای مادر و محوری در مرکز استان است می تواند الگو و الهام بخش برای همه شوراهای اسلامی استان باشد.

شورای اسلامی تبریز شایسته است تابلو و نمونه بودن در کشور را هدف گیری کند زیرا از ظرفیت خوب و مناسبی برخوردار است یک شورای علمی، ارزشی و ایثارگری است و اعضای آن کم تر از کارشناسی ارشد نیست 8 نفر یعنی اکثریت قاطع آن در سطح دکترا و 3 نفر پزشک و 1 نفر حقوقدان و 7 نفر یعنی اکثریت قاطع آن ایثارگر، جانباز، رزمنده، شاهد و فرزند شهید است و ریاست آن بعهده یک انسان وارسته، باصداقت، ایثارگر، ویلچری و قطع نخاع لحظاتش شهادت است یعنی یک شورای ایثارگری و علمی است البته من تأیید مطلق نمی کنم هر جمعی و هر فردی می تواند ضعفی داشته باشد ولی باید بکوشید برای حفظ شئون اسلام و نظام و شورای اسلامی اگر خدای نکرده ضعفی وجود داشته باشد، برطرف کنید با انقلاب و نظام اسلامی و با آداب و اخلاق اسلامی منطبق سازید شئون خود و رأی دهندگانتان را حفظ بفرمایید تا امید مردم به نومیدی تبدیل نگردد ولی شورا هرچه هم قوی و فعال باشد در توفیقات خود بعد از خدا نیازمند حمایت مردم و مسئولین است.

متأسفانه برخی ها بی مهری می ورزند صلاحیت و مشروعیت برخی افراد در نتیجه کل شورا را بعد از طیّ فرایند قانونی و آرای مردم زیر سئوال می برند من در پاسخ آنها سخن درربار و فصل الخطاب رهبری را گوشزد می کنم که می فرماید ((من در انتخابات دخالت نمی کنم که به چه کسی رأی دهید و یا ندهید فقط یک جا بنده دخالت می کنم و آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بایستند و با مزاحمت در مقابل رأی مردم، رأی مردم را بشکنند هر کس بخواهد با نتیجه آراء ملت دربیفتد من در مقابل او می ایستم. )) بی مهری و طرد نیروهای انقلاب از نظام و ولایت بسیار آسان ولی گناه بزرگ و جفا به ولایت است هنر در حفظ نیروها و جذب حداکثری است و نه طرد حداکثری، ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم.

ما باید نیروهای انقلاب را با تمام توان حفظ کنیم و اگر اشتباه و یا لغزشی در آنها دیدیم با مهر و نوازش اصلاحشان کنیم در پایان تذکراتی را که در جلسه دوستانه بطور مشروح برایتان عرضه داشتم محورهای آن را در این بیانیه یاد آوری می کنم:


1. از اختلاف جدّا اجتناب کنید همه با هم مهربان باشید اختلاف از درون شما را می پاشاند. 
2. صداقت و اعتمادتان را نسبت به یکدیگر حفظ و مستحکم کنید. 
3. شما به عنوان شورای اسلامی منتسب به نظام و اسلامید شئون اسلام، انقلاب و نظام را حفظ کنید. 
4. ارزشی و انقلابی بودنتان را حفظ کنید و بهانه بدست مدعیان تنگ نظر ندهید که شما را از نظام و انقلاب برانند صلاحیت تان را زیر سئوال ببرند. 
5. سالم، پاک دست و امانت دار ملت باشید. 
6. چنانکه حضوراً توضیح دادم شورای شهر و شهردار، دارا و صاحب شهر و مسئول اصلی و مستقیم شهرند، مدافع مصالح و منافع شهر و شهروندند بوسعت وظائفتان توجه کنید در تمام امور شهر و شهروند مخصوصأ در برنامه 2018 حضور فعال داشته باشید در عوامل شناسی، نیازشناسی ،آسیب شناسی اتاق فکر تشکیل داده طرحها طرّاحی کنید. 
7. در سالم سازی و زیبا سازی شهر طرح نو براندازید. 
8. در سلامت جسمی، آرامش روحی و فکری و تعالی فرهنگی و اخلاقی شهر۳ تدبیری بیندیشید (بلده طیّبه) 
9. در حقوق شهروندی و کرامت انسانی شهروندان، حسّاس و فعال باشید.
10. با امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان ارتباط تنگاتنگ داشته باشید مسایل شهر را با او درمیان بگذارید و گزارش دهید کمک کنید و کمک بگیرید چون او یار است نه بار ! 
11. بطور فردی و گروهی و جمعی در حد امکان در مساجد و نماز جماعات حضور پیدا کنید و با مردم مخصوصاً در مساجد در ارتباط باشید. 
12. کاری و همگانی باشید نه سیاسی و جناحی از سیاست زدگی و بازی های سیاسی بدور باشید. 

گفتنی است، شوراهای اسلامی شهر و روستا روز گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات