۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۲۰۸۸۵
هویت طلبگی(۱۳)

عبودیت، شناخت مسیر و توسل به امام زمان هویت طلبه واقعی است

حجت الاسلام علیزاده گفت: مسائل علمی حوزه و شناخت ساحت های مختلف حوزوی از پیش فرض های لازم برای طلبه است که باید در کنار عبودیت و توجه به امام زمان(عج) مورد توجه قرار بگیرد.
طلبه

حجت الاسلام احمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که طلبه در حقیقت طالب دانش دین و معارف اهل بیت(ع) است، به لزوم شناخت مسیر و هویت طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین مسأله ای که در مورد هویت طلبگی باید به آن اشاره کنیم آن است که طلبه در مقام عبودیت و سربازی امام زمان(عج) موفق باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تهران افزود: آینده هر طلبه ای ممکن است با تبلیغ دین، پژوهشگری، استادی، مجتهد و فقیه شدن در دین و یا مسؤولیت های دیگر برای او همراه باشد ولی مهم آن است که از مسیر اصلی خدا و امام زمان(عج) خارج نشود.

وی پایبندی به عبودیت خدا و شناخت وظایف خود در قبال اهل بیت(ع) را در شناخت هویت طلبگی مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: طلبه ای که با خدا و امام خود عهد همراهی و همدلی ببندد، بی شک خداوند نیز در آینده کاری و علمی نیز همراه و راهنمای او خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: طلبه در نخستین گام ورود به حوزه باید در مسیر اطاعت از خدا قرار بگیرد که اصلی ترین راه آن گریز از معاصی است، همچنان که برخی از اساتید اخلاق می فرمودند: حتی اگر گاهی انسان مخیر بین ترک واجب یا ترک گناه شود، ترک معصیت اولویت دارد و راه دیگر قرار گرفتن در مسیر عبودیت خدا، توسل و ارتباط با حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با تأکید بر این که بر طلبه لازم است با امام زمان(عج) ارتباط عقلی و دلی داشته باشد، یادآور شد: البته ارتباط داشتن با آقای غائب از نظر بر همه مؤمنان و شیعیان واجب و لازم است ولی برای طلبه که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند بیشتر لازم و ضروری به نظر می رسد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ارتباط با امام زمان(عج) گام به گام آیات آفاقی و انفسی را به انسان نشان داده و او را در مسیر هدایت قرار می دهد، ابراز داشت: شاید یکی از نقاط ضعف برخی از ما در حوزه همین مسأله باشد که اصلی ترین پیش فرض های طلبگی یعنی تلاش برای سربازی و شیعه واقعی بودن امام زمان(عج) را فراموش کرده ایم و به فکر نقش آفرینی در آینده هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این مسأله را نباید فراموش کنیم که مسائل علمی حوزه و شناخت ساحت های مختلف حوزوی نیز یکی از پیش فرض های لازم برای طلبه است که باید در کنار عبودیت و توجه به امام زمان(عج) مورد توجه قرار بگیرد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات