۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۲۱۶۳۲

نگرانی شورای اروپایی از نسل‌کشی بی سروصدای مسلمانان در میانمار

شورای اروپایی روهینگیا اعلام کرد: هزاران تن از مسلمانان روهینگیایی در سه روز گذشته در غرب میانمار کشته شده‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، آنیتا شوگ، سخنگوی شورای اروپایی روهینگیا اعلام کرد: ۲تا ۳ هزار تن از مسلمان روهینگیایی در استان راخین واقع در غرب میانمار کشته شده و هزاران تن دیگر نیز در یک نسل کشی بی سروصدا زخمی شده‌اند.

وی با متهم کردن ارتش میانمار گفت:‌ اوضاع در غرب میانمار به یک نسل کشی بی سرو صدا می‌ماند. هزاران تن از مسلمانان روهینگیا در روستای سائوگپارا کشته شدند.

بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در راخین بی خانمان شدند درحالیکه ۲۰۰۰ روهینگیا دیگر در مرز بین بنگلادش و میانمار گیر افتاده‌اند.

این سخنگو در ادامه گفت:‌ صدها روستایی از اوکنانیار به مکانی نامعلوم در روز چهارشنبه گذشته برده شدند و نگرانی درباره امنیت آنها وجود دارد.

حملات مرگبار در پست‌های مرزی در غرب میانمار که روز جمعه از سوی گروه‌های شبه نظامی مسلمان در راخین رخ داد باعث شد تا ارتش میانمار دست به اقدامی متقابل بزند و غیرنظامیان را بکشد.

رسانه‌ها بعدا اعلام کردند که نیروهای امنیتی میانمار هزاران تن از روستاییان روهینگیایی را مجبور به ترک منازلشان کرده و خانه‌ها را ویران کرده است.

تنش در منطقه میان بوداییان و مسلمانان از ۲۰۱۲ آغاز شده است.

سازمان ملل در گزارش‌های خود آورده که تجاوز، قتل، شکنجه و خشونت‌های بی‌رحمانه علیه این مسلمانان صورت گرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع:  ایسنا

ارسال نظرات