۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۷۱۴
کارشناس آثار اسلامی مصر عنوان کرد:

لزوم توجه بیشتر به میراث اسلامی مصر

کارشناس آثار اسلامی و قبطی مصر بر ضرورت توجه و اهتمام به میراث اسلامی این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای مهم تاریخ اسلام تأکید کرد.
آثار اسلامی مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، «سامح الزهار»، کارشناس آثار اسلامی و قبطی مصر بر ضرورت توجه و اهتمام به میراث اسلامی این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای مهم تاریخ اسلام تأکید کرد.

سامح الزهار با توجه به موقعیت مهم کشور مصر اظهار کرد: به گفته شرق‌شناسان، «قاهره» تنها شهری است که امکان کشف آثار مختلف تاریخی در آن به صورت روزانه وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از مزارهای تاریخی مصر همچون آرامگاه «المقریزی» و «ابن خلدون» از تاریخ‌نگاران مشهور تاریخ اسلام که به‌طور کلی از بین رفته‌‌اند،افزود: یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی قاهره که همچنان برای خیلی‌ها مشخص نیست، خیابانی با نام «الاشراف» در قلب قاهره است که در آن آرامگاه «ابن سیرین» مشهورترین معبّر خواب، مسجد «سیده رقیه» خواهر حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام حسین(علیه السلام)، مسجد «سیده سکینه» دختر امام حسین(ع) و بسیاری دیگر از آثار کهن تاریخ اسلام قرار دارد.

سامح الزهار تصریح کرد: همچنین دو آرامگاه متعلق به عاتکه دختر زید بن عمر بن نفیل العدویه(سال 1122 میلادی) و «محمد الدیباج» فرزند امام صادق(ع) در این خیابان قرار داد که دارای گنبد هستند و مسجد «سیده سکینه» نیز باگنبد مسی و تاج چوبی که توسط ستون سنگی باشکوه احاطه شده است، در این خیابان قرار دارد.

این متخصص آثار اسلامی مصر با بیان این که این خیابان در هیج جای جهان نظیر ندارد، گفت: این اماکن نیازمند بازسازی، ترمیم و نگه‌داری است و با توجه به تعداد بسیار زیاد این آثار تاریخی ـ اسلامی، می‌تواند برای قاهره آینده جدیدی ترسیم کرده و بازدیدکنندگان زیادی را به همراه خواهد آورد./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات