۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۲۲۸۲۳
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

اطعام عید غدیر همانند روز عاشورا فراگیر شود

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: اطعام در روز عید غدیر از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است؛ ازاین‌رو باید تلاش شود که همانند اطعام روز عاشورا فراگیر شود.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم عید غدیر که با حضور مسؤولان، ائمه مساجد و روسای هیئت امنای مساجد در بجنورد برگزار شد، با اشاره به تکمیل دین و اتمام نعمت در روز عید غدیر، اظهار کرد: اتمام نعمت موضوع مهمی است که در روز غدیر از سوی خداوند برای انسان‌ها انجام شد.

وی که مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم هست، افزود: رضایت از دین اسلام یکی دیگر از نکات مورد توجهی است که از سوی خداوند برای بشریت نازل شده و در روز عید غدیر اعلام شد.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به اهمیت اطعام در دین اسلام، بر احیا و اجرای سنت اطعام در روز عید غدیر تأکید و اظهار کرد: اطعام یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید در اسلام است؛ به‌گونه‌ای که حتی قرآن کریم بر مذمت ترک‌کنندگان اطعام مساکین و فقرا تأکید کرده و یکی از ویژگی‌های اهل جهنم که قرآن کریم به آن اشاره کرده، ترک اطعام است.

وی گفت: در مورد اطعام روز عید غدیر با توجه به روایت‌هایی که برای اطعام از سوی اهل بیت (ع) مطرح شده، طعام دادن در این روز ارزش زیادی دارد و مانند اطعام تمام انبیا، صدیقان و شهدا است.

حجت‌الاسلام قدیمی با تبیین اهمیت اصل اطعام در اسلام، تصریح کرد: اطعام در روز عید غدیر از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است؛ ازاین‌رو باید تلاش شود که همانند اطعام روز عاشورا فراگیر شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ دینی، افزود: فعالیت‌های دینی باید با هدف فرهنگ‌سازی انجام شود تا هم ماندگار شود و هم تأثیر مطلوب معنوی داشته باشد.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه دهه ولایت فرصتی برای تبیین مبانی امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: دهه ولایت که با عید قربان آغاز و با عید غدیر به کمال می‌رسد، فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است

وی با بیان اینکه غدیر نقطه تلاقی کاروان نبوت با طلایه‌داران امامت است و واقعه غدیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: بزرگداشت غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود؛ بلکه این مناسبت باید همواره گرامی داشته شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات