۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۲۲۹۶۰
استاد حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

هدف جریان های تکفیری تخریب وحدت جهان اسلام است

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: نقش آفرینی شیعه در قبال حقانیت امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) باید مانند سیره علامه امینی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین جواد باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد باقری بنابی، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» که با حضور علمای شیعه و سنی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: علامه امینی که افتخاری برای آذربایجان و تبریز محسوب می شود، مجاهدت بسیاری در اثبات حقانیت مولای متقیان داشته است.
وی با بیان این‌که شناخت مسلمانان نسبت به اهل بیت بایستی با تحلیل درست باشد، تصریح کرد: این شناخت نباید تنها در شناسنامه ای باشد، شالوده اصلی اعتقادات شیعه برگرفته از معارف قرآن و اهل بیت است که همه در کتاب های مختلف روایی، تفسیری، فقهی و دینی به تفصیل آمده است.
این استاد حوزه علمیه تبریز با ابراز تأسف از این‌که سیره علمای اسلام به درستی برای نسل جوان طلبه بازگو نشده است، افزود: اگر گفته می شود، علامه امینی اثر ماندگار الغدیر را به رشته تحریر آورد، باید دانست که علامه رنج سال‌ها سختی، سفرهای طولانی مدت و حتی فقر را کشیذ و بالغ بر 10 هزار جلد از کتاب های علمای اهل سنت را مطالعه کرد.
حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که نقش آفرینی شیعه در قبال حقانیت امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بایستی مانند سیره علامه امینی باشد، افزود: متاسفانه روحیه مطالعه، پژوهش و نوشتن در میان جوانان حوزوی بسیار پایین آمده است، این در حالی است که امروز به وجود علمایی مانند علامه امینی افتخار می کنیم اما در میدان عمل نمی توانیم، خود عامل باشیم.
وی با بیان این‌که علمای اسلام با وجود تنگناها و فشارهای زمانه همت مثال زدنی برای فهم سیره اهل بیت و نشر آن داشته‌اند، افزود: حقیقت امر آن است که بسیاری از بدبختی‌های جهان اسلام نشأت گرفته از عدم فهم دقیق معارف قرآن و اهل بیت است، اینجاست که شاهد ظهور گروه‌های افراطی و تکفیری در جهان اسلام می شویم.
استاد حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هدف جریان های تکفیری و سلفی تخریب دستاوردهای وحدت آفرین جهان اسلام است، اظهار داشت: به یقین برگزاری چنین همایش‌هایی و گردهمایی علمای شیعه و سنی برای بررسی موضوعی خوشایند گروه‌های تکفیری و فرقه های ضاله همچون وهابیت نیست.
حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که برای تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت و آموزه های اسلام ابتدا شناخت و سپس همت لازم است، گفت: متون اعتقادی شیعه کتاب هایی همچون الغدیر است، طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند اما حتی یک بار این کتاب ارزشمند را مطالعه نکرده باشد؛ نمی تواند پاسخگوی شبهات باشد.
گفتنی است، همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد و تا ۱۷ شهریور ماه در شهر تبریز ادامه خواهد داشت./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات