۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۰۶۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبر از منفی گرایان عملی و اخلاقی بیزار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) از افراد بی‌حجاب و کسانی که روابط نامشروع دارند بیزاری جسته است، گفت: انسان باید مراقب باشد از منفی گرایان عملی و اخلاقی که ائمه اطهار(ع) بیان کردند، نباشد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه محبان الزهرا(س) گفت: ارزیابی ائمه اطهار(ع) در مورد آینده بشر کاملا صحیح و صادق است.

وی افزود: امیرمومنان(ع) یک ارزیاب دقیق بودند و تمام ارزیابی و گفته ایشان حق است؛ زیرا همه وجود حضرت وابسته به توحید بوده و در این باره امام رضا(ع) می‌فرمایند: بین حضرت و پروردگار و مابقی ائمه اطهار(ع) نوری قرار دارد که اگر بخواهند کلامی از غیب بگویند به آن نور نگاه کرده و از آینده خبر می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) که درباره چگونگی احوال و اوضاع مردم آخرالزمان خبر دادند، اظهار کرد: حضرت فرمودند بسیاری از مردم در آخرزمان گمراه می‌شوند، جایگاه زنان و مردان از نظر پوشش تغییر می‌کند، دخالت زنان در اموری که در شانشان نیست عادی می‌شود، شب نشینی‌های مختلط به همراه نوشیدن شراب رواج می‌یابد، بسیاری از این مردم اهل دوزخ هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به 50 سال گذشته بسیاری از اخبار که ائمه اطهار(ع) از آن خبر داده بودند امروز محقق شده است و این نشان از علم ثابت و بدون ساحل آن بزرگان دارد که بدون هیچ محدودیتی چنین ارزیابی دقیقی به عمل می‌آورند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: امروز منفی گرایان در برخی از رسانه‌های کشورهای مسلمان این نوع روایات را منتشر نمی‌کند چون بسیاری از این روایات دامن آنها را نیز فرا خواهد گرفت. پیامبر(ص) در اوصاف گناه کاران آخر الزمان می‌فرمایند: من به شدت از آنان بیزار هستم و آنان نیز از من بیزارند.

این خطیب مشهور در ادامه اظهار داشت: اگر کسی از پیامبر(ص) بیزار نباشد به طور قطع از فرامین ایشان نیز اطاعت می‌کند کسی که امروز نسبت به حجاب بی تفاوت است و روابط نامشروع را ترک نمی‌کند این اقدامات نشان از بیزاری او نسبت به پیامبر(ص) دارد. امروز برخی گناهان نوظهور و جدید نشان از هشدارها و اخباری است که ائمه اطهار(ع) هزار سال پیش خبر از آن داده بودند بنابراین ما باید مراقب باشیم از منفی گرایان عملی و اخلاقی که ائمه اطهار(ع) بیان کردند نباشیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات