۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۲۳۱۵۳
بابلیون عراق خواستار شدند؛

مسیحیان عراق همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان را محکوم کنند

جمعیت بابلیون عراق طی پیامی خواستار محکومیت همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از این کشور شدند.
جمعیت مسیحی بابلیون بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت مسیحی بابلیون عراق طی پیامی به تصمیم مسؤولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه‎پرسی جدایی از این کشور واکنش نشان داد و خاطرنشان ساخت: مسیحیان مستقر در شمال عراق و ساکن در استان‎های مختلف این کشور باید برگزاری همه‎پرسی را به صورت جزئی و تفصیلی محکوم کنند.

در این پیام آمده است: ملت عراق شهدای بسیاری برای محافظت و حفظ تمامیت ارضی، وحدت و دموکراسی این کشور از جنوب تا شمال این کشور تقدیم کرده‎اند.

این جمعیت بیان داشت: در حالی سخن از تقسیم عراق به گوش می‎رسد که جریان تروریستی داعش با پذیرش شکست های پی در پی و سنگین در حال خروج از این کشور است بنابراین جمعیت بابلیون هر گونه تلاش برای تقسیم و تفکیک این کشور تحت هر عنوانی را به شدت محکوم می‎کند. 

در این پیام نوشته شده است: تصمیم مسؤولان اقلیم کردستان برای جدایی از عراق به زیان مصالح عالی این کشور است و فقط منافع شخصی را درپی دارد. این گونه اقدامات موجب کاهش قدرت و تبدیل شدن به یک طعمه مناسب برای زیادی خواهان در احزاب، قبایل و طوائف تحت عنوان‎های مختلف نظیر قومیت‎گرایی می‎شود.

گفتنی است با وجود محکومیت‎های بسیار داخلی و خارجی قرار است که 25 سپتامبر (3مهرماه) همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق برگزار شود./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات