۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۴۴۲
آیت الله علما:

شهدا اثرگذاری ویژه ای بر تمام ابعاد جامعه دارند

آیت الله علما گفت: شهدا جان خویش را که بالاتری سرمایه است در راه خدا فدا کردند که این امر برای دشمنان اسلام قابل درک نیست.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در همایش طلایه داران وحدت، جهاد و شهادت ابراز داشت: شهدا ولی نعمت ما هستند و اکنون همگان باید تداوم بخش راه شهدا و عامل به وصایای ارزشمند آنها باشند.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: هیج جایگاهی فوق جایگاه شهدا نیست همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: فوق هر نیکویی، نیکویی دیگری است تا آنکه آدمی در راه خدا کشته شود که در آن صورت بالاتر از آن هیچ خوبی و نیکویی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شهدا جان خویش را که بالاترین سرمایه است در راه خدا فدا کردند که این امر برای دشمنان اسلام قابل درک نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان بسیاری از تعاریف اسلام را درک نمی کنند همانگونه که مفهوم شهادت و ایثار را درک نمی کنند و تا زمانی که در جوامع اسلامی این فرهنگ زنده نگه داشته شود دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

آیت الله علما تأکید کرد: شهادت پیامی عمیق را به جامعه اسلامی منتقل می کند که با هیچ پیام دیگری قابل مقایسه نیست، شهدا ره صدساله را یک شبه طی کردند.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: شهدا اثرگذاری ویژه و وسیعی بر تمام ابعاد جامعه از سیاست و دانشگاه گرفته تا سبک زندگی مردم گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار داشت: هیچ فرهنگی همچون فرهنگ ایثارگری و شهادت چنین اثرگذاری گسترده ای بر ابعاد مختلف زندگی مردم ندارد؛ از این رو باید برای حفظ اقتدار و عظمت نظام این فرهنگ را در کشور حفظ کرده و تداوم بخشید.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب زندگینامه شهید بهزاد همتی به قلم خواهر شهید رونمایی شد./8571/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات