۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۲۳۶۰۹
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

جمهوری اسلامی ایران در جهان یک ابر قدرت است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان یک ابر قدرت است و اگر نمایندگان کشور در مقابل قدرت‌های جهان می‌نشینند نشان از عظمت یک ملت دارد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید بیرجند اظهار داشت: غدیر یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه غدیر یک جریان فکری و اعتقای است.

وی گفت:‌ مسیر تاریخ بشر در غدیر رقم خورد و امر غدیر مکتب جوشان اسلام ناب است، معلم غدیر معیار و شاخص است و این شاخص ایجاد شد تا بشریت را راهنمایی کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هدف بنده از حضور در شهر بیرجند معرفی خطیب توانمند جمعه این شهر، امام و پیشوای مردم است، افزود: لطف و عنایت رهبری به این استان در سال گذشته این بود که نماینده خودشان را معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: نماینده رهبری در استان به معنای محور هدایت، عقیدتی و فرهنگی است، در سال گذشته نماینده ولی فقیه در استان مشخص شد و امسال نیز امام جمعه بیرجند استعفا داد و از این رو باید برای امامت جمعه نیز شخصیتی را معرفی می‌کردیم و بهترین گزینه نیز همان نماینده رهبری در استان بود که مسؤولیت امامت جمعه شهر را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: اگر فرد دیگری امام جمعه می‌شد یک دوگانگی در شهر ایجاد می‌شد و لذا تصمیم گرفتیم که امام جمعه نیز همان نماینده ولی فقیه باشد تا کارها بهتر سامان بگیرد و به طور قطع در دوگانگی عده‌ای از افراد سوءاستفاده می‌کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح باید بر خود ببالند که فرمانده آن‌ها با تمام ویژگی‌ها و خصوصیات عادل، شجاع، زمان شناس و زبان شناس است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار کرد:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان یک ابر قدرت است و اگر نمایندگان کشور در مقابل قدرت‌های جهان می‌نشینند نشان از عظمت یک ملت دارد.

وی با بیان اینکه نباید شهیدان را فراموش کنیم، افزود: یکی از رسالت‌های نمازجمعه تقویت و روحیه مقاومت در برابر دشمن و شجاعت در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: گسترش فرهنگ معنویت، برافروختن شعله امید در دل‌های مردم، ایجاد نشاط اجتماعی از طریق نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه، تفاهم اجتماعی، تقویت جریان امامت، روشنگری و تعظیم شعائر اسلامی از دیگر رسالت‌های نمازجمعه است./880/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات