۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۶۲۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

سکوت سازمان‌‌های بین‌المللی در برابر جنایات میانمار شرم آور است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: سکوت سازمان‌های بین ‌المللی در برابر کشتار وحشیانه مردم میانمار نشان‌ دهنده حقوق بشری است که آمریکا و متحدانش از آن دم می ‌زنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک عید غدیر خم، این عید فرخنده را متعلق به همه مسلمانان و شیعیان جهان دانست و افزود: مصیبت وارد شده به امام حسین(ع) در صحرای کربلا اعظم مصائب و روز عید غدیر برترین اعیاد است.

وی با تأکید بر اینکه باید ماهیت اصلی عید غدیر خم به جهانیان نشان داده شود و ظرفیت عدالت گستر امیرمؤمنان(ع) فراگیر شود، اظهار کرد: به یقین برگزاری کارهای بزرگ و برجسته، اجتماعات بزرگ با مشارکتهای مردمی گامهای مؤثری در ترویج مکتب غدیر خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به جنایات وحشیانه در میانمار تصریح کرد: این جنایات دل هر انسانی را به درد می آورد؛ به یقین حملات وحشیانه بودایی ‌ها علیه مسلمانان میانمار با حمایت این حکومت و مدافعان حقوق بشر صورت می‌ گیرد و این بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مصیبتهایی که بر سر مردم و مسلمانان مظلوم میانمار وارد می شود به خاطر آزادی خواهی آنها است، گفت: سکوت سازمانهای بین ‌المللی در مقابل کشتار وحشیانه مردم میانمار نشان‌ دهنده حقوق بشری است که آمریکا و متحدانش از آن دم می ‌زنند و این شرم آور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، محکوم کردن این جنایات وحشیانه را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار کرد: جهان بشریت باید بیدار شود و جلوی این جنایات وحشیانه را بگیرد.

وی همچنین درباره 17 شهریور ماه 57 که جمعه سیاه نام گرفته است، خاطرنشان کرد: سربازان طاغوت در حمله گسترده ای در چنین روزی، بسیاری از مردم را به شهادت رساندند و این شهدا سبب شدند اکنون کشور، زیر پرچم اسلام استقرار پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد، ایستادگی در برابر نظام سلطه را از مهمترین رسالتهای دیروز، امروز و فردای نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی نقطه مشترکی با نظام سلطه ندارد و این در حالی است که برخی نظام سلطه را همه دنیا معرفی می کنند و مدعی هستند که باید با نظام سلطه رابطه برقرار کنیم تا همه چیز برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به شنیدن زمزمه های تغییرات در مدیریت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توصیه بنده به مدیران ارشد استان این است که فضای کار و تلاش را با تغییرات بی جا بر هم نزنند زیرا فرصت زیادی برای جابجایی ‌های گسترده وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید مراقب باشند افراد تندرو، بدخو و حامیان فتنه در مناصب و پستها قرار نگیرند چرا که این افراد به نظام ضربه و زمینه اختلاف را فراهم می ‌کنند، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کنند تا فضای همدلی، وحدت و کار در استان حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری لازمه موفقیت در انجام امور را مدیران مدبر و کاری بیان کرد و گفت: مشکلاتی همچون بیکاری‌، تورم، گرانی و عقب ‌ماندگی در کارها در  چهارمحال و بختیاری مشهود است و باید تلاش کنیم تا مدیریتهای تنش‌ زا بر استان حاکم نشود تا بتوانیم در آرامش مسائل و مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه درخشش نیروهای نظامی در عرصه‌ های دفاعی کشورمان زیبا و بالنده است، تصریح کرد: همه نیروهای نظامی جمهوری ‌اسلامی محکم و مقاوم در برابر هجمه ‌های دشمنان ایستاده ‌اند و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی یک مجموعه نوپا و مقتدر است که در این سالها به خوبی توانسته است به جایگاه بالایی در این عرصه برسد./9457/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات