۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۲۳۹۹۷
در مقابل نمایندگی دفتر سازمان ملل در تهران؛

مراسم تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به نسل‌کشی مسلمانان میانمار برگزار شد

مراسم تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به نسل‌کشی مسلمانان میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان در ملل تهران برگزار شد.
راهپیمایی مردم بیرجند در اعتراض به نسل کشی مسلمانان میانمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجمع اعتراض آمیز به نسل‌کشی مسلمانان میانمار عصر امروز با حضور دانشجویان، استادان و اقشار مختلف مردم مقابل دفتر نمایندگی سازمان در ملل تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و دست‌نوشته‌هایی درباره جنایات صورت گرفته در میانمار و با سر دادن شعارهایی «حکومت میانمار تجلی استکبار» «مرگ بر آمریکا و اسرائیل دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است» خواستار توقف کشتار مسلمانان میانمار شدند.

در این تجمع دانشجویان سکوت مجامع بین‌الملل مدعی حقوق بشر را به رخ آنان کشیده و از مردم آزادیخواه جهان به ویژه مسلمانان خواستند که با تمام توان خود برای پایان دادن به این کشتار متحد شوند و یکدیگر را یاری کنند.

در ابتدای مراسم حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر، اظهار داشت: شما که برای یک حیوان اشک تمساح می‌ریزید چرا در برابر نسل کشی در میانمار سکوت کرده و خفته شده‌اید.

همچنین در ادامه علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تاسف دارد که رییس جمهور ترکیه به بنگلادش سفر می‌کند تا وضعیت مسلمانان میانمار را بررسی کند اما دستگاه دیپلماسی ما هیچ اقدامی نمی‌کند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من یک سال با دانشجویان میانماری ارتباط داشتم، اظهار داشت: آن کسی که دیروز در فتنه 88 با فتنه گران بر علیه امنیت ملی ما حرکت می‌کرد امروز در میانمار مدافع خونریزی مسلمانان آنجا شده است.

نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که اولویت خود را رفع حصر می‌دانستند امروز بیدار شوند و ببیند که در میانمار چه می‌گذرد چراکه اگر بخوابیم بعد از میانمار نوبت ما است.

همچنین در این مراسم رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: امروز ایادی استکبار ظلم را به معنای تمام و کمال آن بر مستضعفان و مظلومان جهان روا می‌دارند سوال اینجاست که سکوت، غفلت و انفعال مرگ‌آفرین مسلمانان جهان تا چه زمانی ادامه خداهد داشت.

وی افزود: وی ادامه داد: همان حقوق بشری که به شهادت رساندن 290 نفر از کودکان، زنان و مردان مظلوم و بی‌دفاع ایرانی را لایق دریافت مدال شجاعت دانست نسل‌کشی مسلمانان و مظلومان میانماری را هم لایق اعطای جایزه صلح نوبل می‌داند.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: شورای امنیت و سازمان ملل متحد در برابر این نسل کشی و فاجعه انسانی در میانمار هنوز اقدامی نداشته است اما اگر به شکل خفیف همین جنایت برای چند نفر از چشم رنگی‌ها رخ می‌داد چه های و هویی شدیدی راه می‌انداختند.

کارگر با خطاب قرار دادن کشورهای اسلامی، گفت: سازمان‌ها و کشورهای اسلامی، ملت‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب و آزادگان دنیا نباید در مقابل چنین جنایاتی سکوت کنند، بلکه حتی باید خواستار مجازات جانیان این فاجعه باشند و حق مظلومان را بگیرند.

در ادامه اسماعیل کوهی مقدم دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در تجمع اعتراضی دانشجویان، گفت: سازمان ملل خود ناقض حقوق بشر است چراکه در مقابل حقوق انسان‌ها یکسان برخورد نمی‌کند.

وی افزود: در ماده یک اعلامیه حقوق بشر آمده که همه‌ مردم دنیا از حقوق  یکسان برخوردار هستند اما این مساله برای همه به ویژه درباره مسلمانان رعایت نمی‌شود، بنابراین مسلمانان باید خود با یکدیگر متحد شده و دیپلماسی مناسبی در قبال جنایات در کشورهایی نظیر یمن، غزه و میانمار در پیش بگیرند.

همچنین در این مراسم محمدامین سلیمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی سخنانی گفت: ما هیچگاه از سازمان ملل انتظار رسیدگی به کشتار مسلمانان میانمار را نداشتیم چراکه همیشه شاهد برخورد دوگانه آنها با این نوع مسائل بوده و هستیم.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی افزود: اگر ما مقابل تجاوز به حقوق ستمدیدگان و مظلومان عالم ایستادگی نکنیم روزی خود درگیر آن خواهیم شد، کشور ما ام‌القرای جهان اسلام است بنابراین در قبال مسلمانان و مظلومان عالم دارای مسوولیت است و باید به وظیفه خود عمل کند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی، مجلس و قوه قضا نباید اقدامات خود را به صادر کردن یک بیانیه محدود کنند زیرا کشور ما به عنوان یک نظام اسلامی نه تنها در قبال مردم مظلوم میانمار بلکه در قبال خون شهدایی که شهدا نیز مسوول است.

در پایان این مراسم قطعنامه تجمع اعتراضی دانشجویان، استادان و اقشار مختلف مردم در برابر ساختمان نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران قرائت شد، که متن این قطعنامه به شرح ذیل است:

بسم الله القاصم الجبارین

پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمودند: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»

»کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد کمک‌خواهی سر می‌دهد و بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست

همزمان با ایام حج و اعیاد سعید قربان و غدیر، مسلمانان مظلوم میانمار، مجدداً توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. فجایع انسانی روزهای اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار، توجه و نگرانی هر انسان آزاده و باوجدانی را به خود جلب کرده است. روزها از پی هم می‌گذرند اما همچنان مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر، موضع خود را مشخص نکرده‌اند. همان نهادهایی که هر روز مسلمانان را به خاطر احکامی همچون قصاص و جهاد به خشونت و نقض حقوق بشر متهم می‌کردند، امروز در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار "سکوت مرگ" پیشه کرده‌اند. نهادهای بین المللی، تحت سیطره‌ی کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.

ما به عنوان پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان و به نمایندگی از جوانان مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید اقدامات غیرانسانی حکومت و افراطیان بودایی، مواضع خود را به شرح ذیل اعلام می‌داریم:

1- استاندارد دوگانه‌ کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص کشتارهای میانمار، قطعاً به تضعیف جایگاه این شورا و سازمان ملل در بین مسلمانان و دیگر مردم آزاده‌ دنیا منجر شده است. مردم دنیا وقتی می‌بینند به رؤسای حکومت‌های افراطی و جنایتکار در غرب و شرق آسیا که در حال نسل کشی مردم غیرنظامی و مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، کشمیر و میانمار هستند، جایزه‌ صلح نوبل تعلق می‌گیرد، به حقیقت پوشالی شعارهای دفاع از حقوق بشر این کشورها پی می‌برند.

2- امروز دیگر هنگامه‌ سکوت و انفعال نیست و این سکوت به منزله‌ تأیید جنایت‌های مزدوران سفاک استکبار در سراسر دنیا محسوب خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وقت آن رسیده که تمامی مردم دنیا و به خصوص مسلمانان، فریاد آزادی‌خواهی سر داده و با یکدیگر متحد شده و در برابر استکبار و عوامل وابسته به او در سرتاسر دنیا بایستند. از رؤسای تمامی کشورهای اسلامی و دیگر دولت‌های مستقل دنیا دعوت می‌کنیم تا با تشکیل یک جبهه‌ متحد در برابر این جنایتکاران، از اقدامات خون‌بار آن‌ها جلوگیری نمایند.

3- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه توقع می‌رود از تمام ظرفیت اجرایی و دیپلماتیک خود در بین کشورهای جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی به خوبی استفاده نموده و با برگزاری جلسه‌ اضطراری برای بررسی کلیه‌ی راهکارهای حل معضل میانمار، پا به عرصه‌ دفاع از این مردم مظلوم گذارند. همچنین بر دستگاه قضایی و ریاست محترم قوه‌ی قضائیه فرض است که مطابق دستورات اخیر رهبری، از تمامی ظرفیت‌های حقوقی موجود برای پیگیری این موضوع استفاده نموده و دست از این انفعال بین المللی در حوزه‌ی دفاع از حقوق بشر بردارند. امروز جمهوری اسلامی و مسلمانان هستند که باید از دولت‌ها و نهادهای مدعی در سطح جهان، مطالبه‌ رعایت حقوق بشر را داشته باشند و آن‌ها را در جایگاه پاسخگویی نسبت به بشریت بنشانند.

در پایان بار دیگر از تمامی مسلمانان و مردم آزاده‌ی دنیا درخواست می‌کنیم که دست از اختلافات جزئی قومی و مذهبی برداشته و با تشکیل جبهه‌ی متحد مستضعفین، دست به اقدامات عملی و ملموس در قبال این زورگویان متجاوز بزنند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

امضاء:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت)

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

بیانیه و طومار اعتراضی دانشجویان پس از پایان تجمع تحویل دفتر سازمان ملل در تهران شد./807/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات